۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۳۶۸۳۳
در جلسه شورای شهر مطرح شد؛
رئیس کمیسون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: در شرایط امروز اگر زلزله‌ای رخ دهد، شبکه‌های آبرسانی دچار اشکال و وقفه می‌شوند و سازوکارهای عادی و ظرفیت‌های موجود قادر به آبرسانی کافی نیست.
به گزارش پایداری ملی، زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر امروز در هفتادونهمین جلسه شورای شهر در جریان بررسی لایحه (طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران برای زلزله) تصریح کرد: تهران به عنوان یک مرکز حاکمیتی دارای اهمیت فوق العاده در پایداری ملی است. با توجه به شرایط تهران اجرای طرح آبرسانی اضطراری نیاز فوری شهر است.

وی در ادامه به سیاست‌های کلی نظام در حوزه پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از سوانح طبیعی و حوادث غیرمترقبه اشاره کرد و با تاکید بر مصوباتی که در سطوح مختلف حاکمیتی در این خصوص وجود دارد، افزود: در شرایط امروز اگر زلزله‌ای رخ دهد شبکه‌های آبرسانی دچار اشکال و وقفه می‌شوند و سازوکارهای عادی و ظرفیت‌های موجود قادر به آبرسانی کافی نیست.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورا در ادامه این لایحه را که توسط شرکت آبفا به شورای شهر فرستاده شده، تشریح کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت این لایحه افزود: اگر می‌خواهید زمان زلزله مردم آب آشامیدنی داشته باشند چاره‌ای به جز تصویب این لایحه نداریم.

بختیاری با اشاره به پیشنهاد کمیسیون که بر اساس آن 2 هزار تومان برای تامین مالی این لایحه به قبض آب اضافه می‌شد افزود: ما نیاز به 374 مخزن داریم که برای ساخت این 374 مخزن نیاز به 300 میلیارد پول نیاز داریم.

وی با تاکید بر اینکه این مبلغ چندان زیاد نیست خطاب به رئیس شورای شهر گفت که برای انجام این پروژه نیاز به پنج سال زمان دارند.

در ادامه جلسه پیشنهاد کمیسیون برای قیمت‌گذاری به جلسه بعد موکول شده اما کلیات لایحه به تصویب رسید.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر