۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۳۶۷۵۰
امروزه استفاده از لوازم آرایشی بهداشتی و مواد محافظت کننده پوست به بخشی ازامور روزانه تبدیل شده، در این میان محصولات آرایشی تقلبی هم یکی از دغدغه های مصرف کننده هاست.
کامران نانوازاده یکی از متخصصان پوست و مو در مهاباد میگوید: بسیاری از این لوازم آرایشی به خاطر غیر استاندارد و تقلبی بودن موجب بروز عوارض جسمی و صدمه پوستی و بیماری هایی چون آلرژی پوست، زخم های پوستی و حتی سرطان می شود.

محمدزاده کارشناس مسئول شبکه بهداشت و درمان مهاباد هم گفت: تنها راه تشخیص لوازم  آرایشی بهداشتی تقلبی  و اصل وجود علامت استاندارد وزارت بهداشت بر روی کالاست که نشان شرکت تجاری سازنده کالا بر روی آن درج شده است.

کارشناس واحد بازرسی اصناف اداره صنعت معدن و تجارت مهاباد هم با اشاره به اینکه برای حفظ سلامتی استاندارد بودن لوازم آرایشی بهداشتی بایددر اولویت باشد افزود: برای جلوگیری ازعرضه لوازم آرایشی آسیب زا ، مراکز عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی بازرسی می شوند.

صافی اضافه کرد: لوازم آرایشی خریداری شده نیز باید در شرایط مناسب و دوراز نور آفتاب نگهداری تا ازفساد و خرابی آن جلوگیری شود.

وی ادامه داد: در صورت مشاهده  هرگونه کالای غیرمجاز  و فاسد، کالای مورد نظرضبط و به تعزیرات ارسال می شود.

بر اساس آمارها ایران یکی ازپرمصرف ترین کشورها درزمینه لوازم آرایشی بهداشتی است. حالا اگر این لوازم استاندارد هم نباشند ، مشکلات کوچک و بزرگ گریبان مصرف کننده را می گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر