۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۳۶۷۱۸
قیمت‌های اولیه از بازار طلا و ارز نشان می‌دهد که واکنش بازار به تغییر رئیس‌کل بانک مرکزی مثبت بوده است.

به گزارش پایداری ملی، تازه‌ترین قیمت‌ها از بازار طلا و ارز در روز جاری بیانگر آغاز سیر نزولی قیمت‌هاست.

کاهش قیمت‌ها در آغاز به کار بازار در حقیقت، اولین واکنش مثبت به تغییر رئیس‌کل بانک مرکزی است؛ صبح امروز در جلسه هیئت، عبدالناصر همتی جایگزین ولی‌الله سیف در بانک مرکزی شد.

قیمت دلار قاچاق و سایر ارزها در بازار آزاد در ساعات نخست بازار با کاهش نسبت به روز قبل همراه بود. همچنین قیمت سکه بهار آزادی که روز قبل از 3 میلیون و 500 هزار تومان عبور کرد به دامنه 3 میلیون و 300 هزار تومان سقوط کرده است.

فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند، تغییر رئیس‌کل بانک مرکزی و احتمالاً تغییر سیاست‌های پولی و ارزی در روزهای آینده نقطه آغاز سیر نزولی قیمت‌ها در بازار طلا و ارز باشد.

به گزارش تسنیم، افزایش قیمت طلا و ارز در روزهای گذشته و ادامه سیر صعودی قیمت‌ها در روز گذشته موجب شد تا قیمت سکه از سه میلیون و 500 هزار تومان بگذرد و رکورد جدیدی برای این فلز طلایی ثبت شود.

سکه‌فروش‌های سبزه‌میدان دیروز سکه‌های تک‌فروش را با قیمت 3 میلیون و 530 هزار تومان می‌فروختند.

افزایش قیمت سکه همزمان شده بود با رکورد چشم‌گیر انواع ارز در بازار آزاد؛ این درحالی است که توزیع دور دوم سکه‌های پیش‌فروشی از هفته قبل آغاز شده ولی این سکه‌ها وارد بازار نشده و به‌تعبیری وارد بالشت‌ها شده است.

قیمت سکه درحالی هر روز رکورد جدیدی را به‌ثبت می‌رساند که فعالان بازار ارز می‌گویند بازار باز هم تحت تأثیر جریانات روانی قرار گرفته و اخبار سیاسی نبض بازار را در دست گرفته‌اند.

البته غیر از اخبار سیاسی، افزایش چشم‌گیر قیمت ارز در بازار غیررسمی و همچنین ثبت رکوردهای بالا در بازار آتی سکه موجب شده بود تا قیمت سکه از سه میلیون و 500 هزار تومان هم عبور کند.

براساس اعلام بورس کالای ایران، قیمت سکه آتی تحویل دی ماه به بیش از سه میلیون و 900 هزار تومان و سکه آتی تحویل شهریورماه به بیش از 3 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است.

بسیاری از فعالان بازار معتقدند بازار سکه آتی از اصلی‌ترین دلایل نوسانات بازار سکه است و تعطیلی این بازار می‌تواند از التهابات این بازار بکاهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر