۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۳۶۷۱۰
در راستای اهداف و برنامه های پدافند غیرعامل:
ر راستای اهداف و برنامه های پدافند غیر عامل جلسه هماهنگی و هم اندیشی پدافند غیر عامل با حضور کمیته پدافند غیر عامل استانداری سمنان و کمیته امداد امام خمینی (ره) و معاونین کمیته امداد برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: یکی از برنامه های سال جاری پیگیری جهت تشکیل کمیته پدافند غیرعامل براساس دستورالعمل ها میباشد تا مباحث مرتبط با پدافند غیرعامل در دستگاهها ، پیگیری و اهداف تعیین شده تحقق یابد ،  و با استفاده از خرد جمعی، همفکری و همکاری گروهی برای حل مسائل به صورت کارشناسی ، بررسی ، تصمیم سازی و اقدام گردد.

ایرج کارخایی با بیان اینکه : امروزه پدافند غیرعامل برای کشور نقش حیاتی و کلیدی دارد و دامنه و پیچیدگی تهدیدات دشمنان از شروع انقلاب تاکنون مستمر و دائمی بوده پدافند غیرعامل را در کنار پدافند عامل امری مهم دانست .


کمیته پدافند غیرعامل کمیته امداد تشکیل جلسه داد


وی با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۲ مبنی بر تشکیل سازمان پدافند غیرعامل خاطر نشان کرد : از همان آغاز اقدامات گسترده ای آغاز گردیده ، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب نیازمندتلاش بیشتری هستیم و در این رابطه نیاز به همت و تلاش همگانی و فرهنگ سازی جدی دارد . سازمان پدافند با تقسیم تهدیدات بر ۸ حوزه ، راهبرد و دستورالعمل اجرایی تدوین نموده است که باید در دستگاههای اجرایی به جد مورد پیگیری و اجرایی گردد.


مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان افزود  : دشمن در صدد ایجاد جو بی اعتمادی و نا امیدی در جامعه است. راهبرد امروزه دشمن ، راهبرد هیبریدی و ترکیبی است که از انواع تهدیدات تاثیرگذار استفاده می شودودر این مولفه تهدیدات و جنگ اقتصادی مطرح است که اقتصاد بستر و مردم محور و ابزار آن هم جنگ روانی و تهاجم فرهنگی و رسانه ای است . وی با اشاره به نقش و جایگاه مهم کمیته امداد امام (ره) در بین مردم گفت : در این عرصه کمیته امداد که مرتبط با آسیب ها اجتماعی و رسیدگی محرومین جامعه است می تواند با حمایت از محرومین و ایجاد رضایت مندی نقش مهمی ایفا کند و در شرایط جنگ اقتصادی تلاش کمیته امداد در جهت توانمند سازی و حل مسائل و مشکلات  مردم خیلی با ارزش است. اگر فلسفه پدافند غیرعامل را حفظ جان و اموال مردم بدانیم ، فعالیتهای نهاد کمیته امداد هم راستا و هم جهت در اقدام پدافندی خواهد بود.


کارخایی ادامه داد : حوزه سایبری برای پدافند غیرعامل بسیار حائز اهمیت است ، و از جمله حوزه هایی است که دشمن می خواهد هم از لحاظ نرم و سخت آن به جامعه اسلامی صدمه وارد کند . در این عرصه  دشمن در صدد است  در حوزه سایبری برای زیر ساختها مشکل ایجاد کند و اختلال جدی در روند تولیدی و خدماتی بوجود آورد که باید ملاحظات و الزامات پدافند غیرعامل در کلیه دستگاهها خصوصا دستگاهها و سازمانهای خدمات رسان به جد مورد توجه قرارگیرد.


در پایان رضوی مدیرکل کمیته امداد با اشاره باینکه : بهترین راه مقابله با آمریکا خدمت به مردم ست ، اذعان داشت ، نهاد  کمیته امداد این مهم را را سرلوحه کار خود قرارداده است و با حمایت دولت ، مجلس و مردم در این مقطع خاص نیز همراه است.

وی با بیان اینکه استان سمنان در بحث ایتام بالاترین دریافتی در کل کشور را داشته است  و همچنین در بحث زکات رشد قابل توجهی را شاهد بوده  از اعتماد مردم نسبت  به کمیته امداد نام برد . وی اولویت بندی و هزینه کرد هزینه های کمک در نیاز سنجی خانوار را یک پدافند غیرعاملی مناسب دانست.


در این جلسه همچنین معاونین و مدیران بخشهای مختلف کمیته امداد نقطه نظرات و پیشنهادات خودشان را در عرصه پدافند غیر عامل بیان داشتند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر