۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۳۶۵۰۹
قرار است پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه درباره ایران سخنرانی و از آشوبگری در ایران حمایت کند.
تارنمای «واشنگتن فری بیکن» گزارش داد که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درخصوص میزان حمایت و دامن زدن به اعتراض ها و ناآرامی ها در ایران دچار اختلاف شده است.

این تارنمای آمریکایی به نقل از چند منبع آگاه گزارش داد که برخی عناصر ضدانقلاب و افرادی در کنگره ، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا را تحت فشار قرار داده اند تا آنچه را که توافق محرمانه میان ایران و آمریکا می خوانند و مانع از اعمال تحریم علیه صداوسیما می شود، لغو کند.

قرار است پمپئو روز یکشنبه درباره ایران سخنرانی و از آشوبگری در ایران حمایت کند.

واشنگتن فری بیکن مدعی شد، وزارت خارجه آمریکا در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما توافق محرمانه ای با ایران امضا کرد که مانع از اعمال تحریم های واشنگتن علیه صدا و سیما می شود. دولت ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ماه ژانویه معافیت های تحریمی علیه صداوسیما را تمدید کرد.

درحالی که قرار است پمپئو در سخنرانی خود از ایجاد آشوب و اعتراض در ایران حمایت کند، برخی ها مدعی هستند که باید علیه صداو سیمای ایران موضع گیری کرد.

پس از امضای توافق هسته ای با ایران، آمریکا در دوره های 180 روزه تحریم ها علیه صداوسیما را تعلیق کرده است. 

«ریچارد گلدبرگ» از مقام های ارشد سابق کنگره گفت: ادامه این معافیت سخنرانی پمپئو را به شدت تضعیف می کند. 

وی با ادعای نخ نمای حمایت از مردم ایران افزود: وقتی که سخنرانی برگزار می شود چطور می توان گفت که در کنار مردم ایران ایستاده اید، درحالی که در همان حین زمینه ادامه حیات تبلیغاتی نظام را تامین می کنید؟

مقام های ارشد کنگره هنگامی که از وزارت خارجه خواستار شفافیت در این زمینه شده اند با مقاومت هایی از سوی این وزارت خانه مواجه شده اند.

واشنگتن فری بیکن به نقل از منبعی که آن را یک مقام ارشد کنگره خوانده است، نوشت: وزارت خارجه درباره صداو سیما با کنگره ارتباط برقرار نمی کند که این مساله عمیقا دردسرساز است.

چند ماه پیش شماری از گروهک های ضدایرانی در نامه ای سرگشاده به دولت ترامپ خواستار تمدید تحریم ها علیه صداوسیما شدند.

به نوشته واشنگتن فری بیکن، یک عضو «بنیاد دفاع از دموکراسی ها» که با گروهک ها و افراد ضدایرانی در تماس است، گفت: تحریم علیه صداوسیما یک موضوع کلیدی است اما در رسانه ها چندان به آن توجه نشده است. 

ترامپ 18 اردیبهشت از برجام خارج شد و اعلام کرد : تحریم ها علیه ایران بازگردانده می شود. این اقدام وی با مخالفت های گسترده جهانی در میان طرف های دیگر برجام و حتی شرکای تجاری ایران مواجه شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر