۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۳۶۴۶۳
قطعی برق پیامدهای منفی عمومی دارد که اگر فکری برای آن‌ها نشود در مواقعی همچون زلزله و خاموشی اجباری، خیابان‌های شهر و ترددها غیرقابل کنترل خواهد شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از آناج، در فقدان برق حوادث عجیب زیادی رخ می‌دهد و گاهی اوقات دامنه‌ی اتفاقات دور از انتظار خنده بر لب می‌نشاند و آدمی به حال و روز خود می‌خندد. مثلِ قطعی برق در زمان ریش‌تراشی و یا اصلاح مو! اما در برهه‌هایی از زمان خاموشی چندان هم مطلوب نیست و می‌تواند حوادثی همچون گیر افتادن در آسانسور و مغازه‌ای با کرکره‌ی برقی و یا اختلال در یک مراسم ویژه را به دنبال داشته باشد.
گاهی نیز دامنه‌ی پیامدهای قطعی برق خیلی وسیع‌تر از موارد فوق‌الذکر می‌باشد و موجب ایجاد اختلال عمومی در منطقه و یا حتی کل شهر می‌شود. شاید در روزهایی که برق تبریز مدام در حال رفت و برگشت است هنگام حضور در خیابان با ترافیک سنگین ناشی از خاموشی چراغ راهنمایی و رانندگی روبرو شده و وضعیت غیرقابل توصیفی که در خیابان‌ها رخ می‌دهد را دیده باشید.
اگر هم زیاد اهل گردش نیستید و با چنین صحنه‌هایی روبرو نشده‌اید، حداقل اختلال در شبکه‌ی ارتباطاتی من‌جمله تماس‌های تلفنی و اینترنتی را لمس کرده‌اید و خط‌های بالای تلفن همراه‌تان به صفر رسیده‌اند.
اما چگونه می‌شود این وضعیت را مدیریت کرد؟! آیا فقط در زمان‌های اعمال خاموشی اجباری با این مشکلات دست و پنجه نرم خواهیم کرد؟ قطعاً جواب منفی است! چراکه در مقاطعی از زمان قطعی برق در دستان متولیان امر نیست و حوادثی همچون زلزله یک اجبار غیرقابل اجتناب را پدید می‌آورد.
قطعی مکرر برق تبریز و پیامدهای آن برای جامعه نقص‌های پدافند غیرعامل را در این روزها به خوبی عیان می‌سازد و مسئولان بایستی از این شرایط جهت ارتقاء سیستم‌های ارتباطاتی و راهنمایی و رانندگی نهایت استفاده را نمایند تا در مواقع وقوع بحران، بر میزان بحران‌های ثانویه افزوده نشود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر