۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۳۶۴۵۴
ولایتی در همایش «بانوی مومن انقلابی»:
رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد گفت: آمریکا پس از جنگ جهانی دوم عادت کرده است که با متوسل شدن به نیروی نظامی خود اموال و سرمایه های ملتها را غارت کند و این موضوع در بحث علمی نیز به نحو دیگری در جریان است.
به گزارش پایداری ملی، علی‌اکبر ولایتی رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در همایش «بانوی مومن انقلابی» که صبح امروز (چهارشنبه 26 تیر) برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: مقام معظم رهبری همواره از دانشگاه‌ها برای تربیت دانشجویان برتر توقعاتی داشتند. به ویژه دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه آزاد که امکانات بیشتری برای انتخاب و جذب نخبگان در کشور دارد.


وی افزود: برای اصلاح جامعه نیاز است که ببینیم کسانی که اهل علم هستند پرچم دار هستند و در حل مشکلات جامعه مشارکت می کنند. 

رئیس هیئت موسس دانشگاه آزاد ادامه داد: امروز ایران در دنیا نسبت دانشجو به جمعیت در رتبه چهارم هستیم. در بسیاری از کشورها از جمله آمریکا توجه به تحصیلات عالی کمتر دیده می‌شود و کشوری مانند آمریکا عصاره فضائل علمی دیگر کشورها را جذب می کنند.

ولایتی در بخش دیگری از سخنانش گفت: آمریکا پس از جنگ جهانی دوم عادت کرده است که با متوسل شدن به نیروی نظامی خود اموال و سرمایه های ملتها را غارت کند و این موضوع در بحث علمی نیز به نحو دیگری در جریان است.

وی افزود: رئیس جمهور کنونی آمریکا به صراحت اعلام کرد که در هدفش از سفر به عربستان گرفتن دلارهای نفتی این کشور به واسطه فروش سلاح به عربستان بوده است. 

ولایتی گفت: سیاست به معنای تدبیر است و اینکه بعضی‌ها تا صحبت از سیاست می‌شود می گویند ما که اصلا اهل مسائل سیاسی نیستیم هنر نیست چراکه توجه به سیاست یعنی توجه به سرنوشت انسان توقع ما از دانشجویان این است که علاوه بر توجه به تحصیل علم به رشد سواد سیاسی خود نیز اهتمام داشته باشند.

رئیس هیات هیات موسس دانشگاه آزاد افزود: اگر امام علی (ع) که الگوی ماست سیاست نداشت نمی توانست با خلفا و پس از آنها با معاویه رفتار درست را داشته باشد. 

ولایتی تصریح کرد: سیاست مداری به غیر سیاست بازی است آنان که در سیاست دخالت می کنند تا منافع دنیایی خود را تامین کنند به فکر سیاست بازی هستند ولی کسانی که از سیاست برای کمک به پیشبرد امور کشور استفاده می کنند سیاست مداری می کنند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر