۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۳۶۴۵۰
هانی‌زاده
کارشناس سیاست خارجی گفت: بازدید بازرسان از دانشگاه علم و صنعت به مفهوم نقض آشکار حاکمیت ملی ایران است.
به گزارش پایداری ملی، حسن هانی‌زاده کارشناس سیاست خارجی با اشاره به خبر بازدید بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت به بهانه کلمه سانتریفیوژ در مقاله یکی از دانشجویان گفت: اگر این خبر حقیقت داشته باشد، به مفهوم نقض آشکار حاکمیت ملی ایران است و کسانی که بازرسان را همراهی کرده‌اند باید به ملت ایران پاسخگو باشند که با چه مجوزی از مراکز علمی و دانشگاهی بازدید کرده‌اند.

وی افزود: کمیسیون امنیت ملی مجلس باید در این خصوص ورود کند و یک کمیته حقیقت‌یاب تشکیل بدهد که چرا اکنون مراکز علمی دانشگاهی ایران اینگونه مورد اهانت و تعرض سیاسی و امنیت قرار می‌گیرند و کسانی که زمینه این بازرسی را فراهم کرده‌اند باید به ملت و مجلس شورای اسلامی پاسخ بدهند.

هانی‌زاده خاطر نشان کرد: باید جلوی این گونه اقدامات گرفته شود زیرا باب شدن اینگونه بازرسی‌ها باعث می‌شود در آینده حتی مراکز دینی و علمی دیگری هم در کشور مورد بازرسی قرار بگیرند.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی تأکید کرد: این اقدام خلاف حاکمیت ملی ایران است و کسانی که اجازه این نقض آشکار را دادند باید پاسخگو باشند.

وی با اشاره به اینکه قبلا هم تلاش‌هایی برای بازرسی از برخی مراکز علمی صورت گرفته بود، ولی مقاومت‌هایی شکل گرفت گفت: مراکز علمی و آموزشی جایگاه‌ بالا و قابل احترامی در هر کشوری دارد و نباید اجازه اینگونه بازرسی‌ها داده شود.

هانی‌زاده اشاره کرد: این اتفاق در گذشته در حدود 20 سال پیش در عراق هم رخ داد و بازرسان آژانس با توجه به ضعف ساختاری رژیم بعث عراق تمام مراکز دانشگاهی و حتی مساجد و عبادتگاه‌های رژیم سابق را مورد بازرسی قرار دادند و سرانجام در سال 2003 آمریکا به عراق حمله کرد.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی افزود: به نظر می‌رسد همین مسائل زمینه را فراهم می‌کند که حاکمیت ملی ایران نقض شود و مجلس شورای اسلامی باید در این خصوص ورود کند و حتی مراکز دانشگاهی هم دست به افشاگری بزنند.


منبع:yjc


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر