۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۳۶۳۸۵
نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در نشست همفکری با مدیرکل پدافند غیرعامل استان:
در ابتدای این نشست کریمی مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی ضمن خیرمقدم و حضور آیت الله هریسی در جمع کارشناسان اداره کل پدافند غیرعامل به تشریح اقدامات انجام شده توسط این اداره کل پرداخت.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، در ابتدای این نشست کریمی مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی ضمن خیرمقدم و حضور آیت الله هریسی در جمع کارشناسان اداره کل پدافند غیرعامل به تشریح اقدامات انجام شده توسط این اداره کل پرداخت. ایشان در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت : اهمیت پدافند غیرعامل را باید به تمامی دستگاه های اجرایی تبیین نموده و آن در اولویت برنامه اجرایی آن دستگاه قرار داد. مهندس کریمی افزود : جایگاه رفیع روحانیت پتانسیل بالایی دارد که باید در راستای اهداف پدافند غیرعامل از آن استفاده نمود.
نباید در هر کار منتظر معجزه باشیم/دشمنان به دنبال تضعیف مشروعیت نظام هستند

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جنگ امروز جنگ مشروعیت است، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران همچون نظام‌های دیگر نبوده و بر پایه و اساس مشروعیت شکل‌گرفته، دشمنان به دنبال این هستند تا مشروعیت نظام را از بین ببرند.

آیت‌الله هاشم هاشم‌زاده‌ هریسی در نشست همفکری با مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان‌شرقی بابیان اینکه خوشبختانه در کشور موضوع پدافند غیرعامل مطرح بوده و برنامه‌های خوبی در این خصوص تدوین‌شده و قابل قدردانی است، اظهار داشت: اما با توجه به وسعت و گستره در برگیری موضوعات در پدافند غیرعامل نیاز است تا با توجه بیشتر نواقص جبران شود.

وی بابیان اینکه پدافند غیرعامل مهم‌ترین مسئله روز بوده و حتی از پدافند عامل هم مهم‌تر است، افزود: طی چند سال گذشته موضوع پدافند عامل مقدم تلقی شده و بیشتر بر روی آن کار کرده‌اند، هرچند کارهایی که در این بخش انجام‌ شده مهم بوده و نباید از آن غفلت کرد اما پدافند غیرعامل باید در اولویت بوده و مقدم بر مسئله پدافند عامل باشد.

نباید در هر کار منتظر معجزه باشیم/دشمنان به دنبال تضعیف مشروعیت نظام هستند

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: اصل اول حفظ آرامش و جلوگیری از جنگ بوده و این موضوع در اسلام هم اهمیت دارد و اصل اول صلح است اما اگر جنگی را تحمیل کردند، پای پدافند عامل به میان می‌آید.


وی ادامه داد: در دین اسلام اصل اول صلح و آرامش بوده و بحث جنگ و جهاد امر ثانویه هستند، حتی در زمان غیبت بسیاری از علما جنگ ابتدایی را مصلحت نمی‌دانند چراکه آنچه معصوم می‌داند را ما نمی‌دانیم، در زمان حضور مصلحت و اختیار به دست معصوم است.

هاشم‌زاده هریسی بابیان اینکه ایستادن در مقابل افراد زورگو مقدس است، خاطرنشان کرد: اکثریت علما جنگ ابتدایی را جایز نمی‌دانند و جنگ دفاعی را مصلحت می‌دانند، چراکه در جنگ انسان‌های بی‌گناه بسیاری از بین می‌روند اما زمانی که جنگی تحمیل شد، باید ایستاد و آن زمان جنگ بی‌امان ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط امروز دشمن هرقدر زورگو و فریبکار هم باشد، برنامه‌اش جنگ نظامی با ما نیست، بلکه به دنبال جنگ نرم، جنگ روانی و سایبری است تا بدون هزینه ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران را از پای دربیاورد.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه امروز در یک جنگ اقتصادی و معیشتی و روانی قرار گرفته‌ایم که هزینه‌ کمتری برای دشمن دارد، ادامه داد: جنگ امروز جنگ مشروعیت است، چراکه نظام جمهوری اسلامی ایران همچون نظام‌های دیگر نبوده و بر پایه و اساس مشروعیت شکل‌گرفته و دشمنان به دنبال این هستند تا مشروعیت نظام را از بین ببرند.

وی افزود: دشمنان جمهوری اسلامی به دنبال جنگ نظامی نیستند، با استفاده از مسائل داخلی می‌خواهند القا کنند که نظام جمهوری اسلامی کارآمد نیست و به کشور ضربه بزنند، در مقابل این مسئله پدافند غیرعامل مطرح می‌شود.

هاشم‌زاده‌هریسی اضافه کرد: برای حفظ این نظام خون‌های بسیاری ریخته شده و تنها کشور امام زمان(عج) بر روی زمین است، هرچند موردتوجه ایشان بوده اما باید با عقل و تدبیر پیش رفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر