۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۳۶۳۲۶
هاشمی‌مقدم با بیان اینکه در بحث فاضلاب خوسف، مطالعات زیست محیطی، پدافند غیرعامل، اجتماعی و غیره انجام شده است اظهار داشت: امید است عملیات اجرایی این پروژه به زودی آغاز شود.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان این که پروژه تصفیه خانه قاین و سربیشه نیازمند ۴۰ میلیارد تومان سرمایه است، گفت: سرمایه‌گذاران بومی برای اجرای این پروژه اعلام آمادگی کرد ه اند.

مهدی هاشمی مقدم با بیان اینکه در خراسان جنوبی از ۲۵۰۰ شبکه و خطوط انتقال قسمتی فرسوده و عمر بالای ۳۵ سال دارد افزود: ۶۰۰ کیلومتر از شبکه‌های ما عمر بالای ۳۰ سال دارند که نیازمند اصلاح و بازسازی است.وی با اشاره به این که هزینه‌های اصلاح و بازسازی شبکه‌ها بسیار بالا است اضافه کرد: اصلاح یک کیلومتر شبکه آب شهری ۱۰۰ میلیون تومان هزینه دارد و ما به دلیل اینکه توان مالی نداریم اقدامات تاکتیکی برای هدر رفت آب انجام می‌دهیم.

مهدی هاشمی‌مقدم گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده هر مترمکعب آب یک هزار و ۲۸۰ تومان است.

وی تصریح کرد: کیفیت آب شرب بیرجند در حد استاندارد است و ما در رنج استاندارد هستیم و فلزاتی که قبلاً در آب بوده حذف شده است و در بحث میکروبی نیز هیچ مشکلی ندارد.

او یاد آورشد: سال‌های گذشته آبیاری فضای سبز۱۲ درصد بوده و این رقم در حال حاضر حدود ۵ درصد است اما همچنان زیاد است بنابراین باید مصرف برداشت آب از شبکه‌های شهری برای آبیاری فضای سبز کمتر از یک درصد باشد.

هاشمی‌مقدم متوسط مصارف خانگی را ۱۳۸ لیتر به ازای هر نفر در شبانه روز اعلام کرد که رنج مجاز ۱۱۰ تا ۱۵۰ لیتر است و یادآور شد: همچنین متوسط مصرف سرانه کل استان ۱۸۸ لیتر به ازای هر نفر در شبانه روز است که عدد مناسبی است و مردم خراسان جنوبی با توجه به فرهنگ غنی که دارند توجه ویژه‌ای به این موضوع دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی به شبکه‌های فاضلاب اشاره کرد و بیان کرد: اجرای شبکه‌های فاضلاب تابع منابع مالی است و نمی‌توان زمان معینی برای اجرای آن در نظر گرفت.

هاشمی‌مقدم با بیان اینکه در بحث فاضلاب خوسف، مطالعات زیست محیطی، پدافند غیرعامل، اجتماعی و غیره انجام شده است اظهار داشت: امید است عملیات اجرایی این پروژه به زودی آغاز شود.

وی با بیان این که هزینه‌های اصلاح و بازسازی شبکه‌ها بسیار بالا است اضافه کرد: اصلاح یک کیلومتر شبکه آب شهری ۱۰۰ میلیون تومان هزینه دارد و ما به دلیل اینکه توان مالی نداریم اقدامات تاکتیکی برای هدر رفت آب انجام می‌دهیم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر