۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۳۶۳۲۲
سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان:
محمد پور گفت:پدافند غیر عامل استان به منظور برآورد تهدید، کاهش آسیب پذیری ها و پایدار نمودن استان، تداوم چرخه خدمات ضروری و ارتقاء تحمل و مقاومت مردم، حفاظت از جان مردم، تأمین نیازهای ضروری و مورد نیاز مردم و استفاده از کلیه امکانات مردمی و بسیج منابع در شرایط بحرانی ناشی از تهدیدات اقدامات لازم را انجام می دهد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی،امیر محمدپور سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با دکتر علی داوودی معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مرکز تحقیقات ترومای گیلان دیدار و در خصوص گسترش همکاری های اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان و مرکز تحقیقات تروما گیلان به گفتگو پرداخت.

 سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان ضمن تشکر از مجموعه اثر گذار مرکز تحقیقات ترومای گیلان، یکی از مهمترین وظایف پدافند غیرعامل را جلوگیری از تهدیدات انسان ساز برشمرد و بیان کرد: پدافند غیر عامل استان به منظور برآورد تهدید، کاهش آسیب پذیری ها و پایدار نمودن استان، تداوم چرخه خدمات ضروری و ارتقاء تحمل و مقاومت مردم، حفاظت از جان مردم، تأمین نیازهای ضروری و مورد نیاز مردم و استفاده از کلیه امکانات مردمی و بسیج منابع در شرایط بحرانی ناشی از تهدیدات اقدامات لازم را انجام می دهد.

  تامین نیازهای ضروری مردم از جمله سلامت از اقدامات پدافند غیرعامل می باشد

 محمد پور با اشاره به اقدامات پدافند غیرعامل در شرایط بحرانی اظهار داشت: سازماندهی و ایجاد ساز و کار لازم در پدافند غیر عامل و دفاع غیر نظامی مورد نیاز استان و برآورد تهدیدات و نقاط آسیب پذیر، هم افزایی ها و مخاطرات در سطح استان در حوزه پدافند غیر عامل و تداوم چرخه خدمات اساسی و تامین نیازهای ضروری مردم از جمله سلامت و بهداشت و درمان از اقدامات پدافند غیرعامل می باشد.

 

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان با تاکید بر لزوم دیتای اطلاعات مرکز تحقیقات ترومای گیلان اذعان داشت: با توجه به نیاز اطلاعات در خصوص تهدیدات و آسیب ها در بخش سلامت استان باید اطلاعات  سیستم مرکز به صورت اطلاعات سیسماتیک در کارگروه سلامت و شورای پدافند غیرعامل استان مطرح گردد تا نسبت به رفع تهدیدات و آسیب اقدامات جدی صورت گیرد.

 

در ادامه معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی با تشریح تروما بیان کرد: سیستم تروما یک تلاش هماهنگ و سازمان­ یافته در یک منطقه جغرافیایی تعریف شده می­باشد که مراقبت را برای همه بیماران مجروح ارائه می­دهد و با سیستم بهداشت و درمان عمومی محلی هماهنگ است.

 داوودی افزود: تروما در مراقب از  مصدومیت ها و حوادث و امداد جاده ایی تلاش می کند.

  بیشترین آمار مرگ و میر استان در سال گذشته مربوط به موتور سواران است

 معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیشتر آمار مرگ و میر استان در سال گذشته را مربوط به موتورسواران دانست و گفت : با توجه به حوادثی که سال های گذشته در استان رخ داد یک دیتا بانک اطلاعاتی طراحی کردیم که بتوانیم اطلاعات مربوط به دستگاه های عملیاتی استان را در آن پیاده کنیم که با توجه به حوادثی که سالانه در استان رخ می دهد در زمینه آموزش و پیشگیری اقدامات مثبتی را انجام دهیم.

  اقدامات مثبت با همکاری پدافند غیرعامل در سیستم تروما انجام خواهد شد

 دکتر داوودی ضمن ابراز خرسندی از روند پیشرفت سیستم تروما گیلان با تاکید بر همکاری پدافند غیرعامل و مرکز تحقیقات تروما گیلان خاطرنشان کرد: انتظار داریم تا مسئله پدافند غیرعامل در سیستم تروما گسترش پیدا کند زیرا معتقدیم در سیستم تروما می توان با اقدامات پدافند غیرعامل در بسیاری از تهدیدات و آسیب ها اقدامات مثبتی را انجام داد.

 لازم به ذکر است: در انتهای جلسه مباحث فنی مربوط به سیستم تروما و اطلاعات مربوط به دیتا بانک این مرکز مورد بررسی قرار گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر