۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۳۶۳۱۸
اولین نشست کارگروه تخصصی امداد و نجات پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی با محوریت آموزش و فرهنگ سازی و بررسی و احصاء تهدیدات متصور به میزبانی جمعیت هلال احمر استان با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استان و سایر اعضای این کارگروه برگزار شد .

اولین نشست کارگروه تخصصی امداد و نجات پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی با محوریت آموزش و فرهنگ سازی و بررسی و احصاء تهدیدات متصور به میزبانی جمعیت هلال احمر استان با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استان و سایر اعضای این کارگروه برگزار شد .

در این جلسه که به منظور هماهنگی بیشتر بین اعضا کارگروه و تشکیل تیم های واکنش سریع برگزار شد ، آقای کنعانی ، رئیس کارگروه تخصصی امداد و نجات و مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به اهمیت و ضرورت سامانه مدیریت اطلاعات و همکاری در ارائه اطلاعات غیر محرمانه توسط اعضاء کارگروه به این سامانه خواستار تداوم آموزش های عمومی و تخصصی شد.

کنعانی از آماده شدن پیش سناریوی مانور خبر داد و ضمن برگزاری مانورهای مختلف جهت ارتقای آمادگی و هماهنگی بین ادارات و نهادهای ذیربط، خواستار شرکت فعال و منسجم دستگاه های عضو ، در این مانور شد.

مدیر کل پدافند غیرعامل استان نیز در این جلسه ضمن قدرانی از زحمات رئیس محترم کارگروه امداد و نجات و کلیه عوامل اجرایی با اشاره به موظف بودن کلیه دستگاههای عضو به ارائه اطلاعات و همکاری در زمینه تهیه سامانه MISتوسط هلال احمر، اظهار داشتند مصون سازی زیرساختهای دستگاه ها جزء ضروریات بوده و هیچگونه کم کاری و یا کوتاهی در این مورد، قابل قبول نیست.

کریمی به ماموریت و مسئولیت سنگین این کارگروه اشاره کرد و گفت: استفاده از تمام ظرفیت های دستگاههای اجرایی یک ضرورت بوده و باید با برگزاری کارگاهها، همایش ها، تولید محتوا (بروشور، سی دی و...)به امر آموزش و الگو سازی فرهنگی بیشتر اهمیت بدهیم.

مدیر کل پدافند غیرعامل استان در ادامه سخنان خوداعلام داشت تاتعیین تکلیف و شفاف سازی امورات مربوط به نجات غریق در سدها، سازمان آب منطقه ای و جهاد کشاورزی نسبت به حفاظت و نصب علائم هشدار دهنده در اطراف سدها، آموزش و آگاهسازی مردم آن مناطق با همکاری صدا و سیما با جدیت بیشتر اقدام، و جمعیت هلال احمر و سازمان آتش نشانی طبق روال گذشته اقدام لازم را معمول نمایند.

آقای کریمی اظهار کردند : چگونگی احساس خطر نوع واکنش انسان برای پاسخ گویی به آن را تعیین می کند اگر مسئولان اهمیت خطر حادثه را به خوبی درک کنند به برنامه های پیشگیری و کاهش اثر حوادث بیشتر خواهند پرداخت.


ایشان در ادامه به برگزاری ماهانه جلسات این کارگروه به منظورهماهنگی و هم افزایی و اقدام به موقع و موثر، آموزش های عمومی و تخصصی برای تمام اقشار جامعه، تست و بروز رسانی کلیه تجهیزات ( اعم از بی سیم و ...)، فعال سازی سریع تلفنهای پنج رقمی ، ارتباط موثر با NGO ها ، تولید محتوای آموزشی، برگزاری برنامه های عمومی و تخصصی در صدا و سیما، مستند سازی و ...تاکید کردند.

در پایان، سایر اعضاي كارگروه در خصوص آموزش امداد و نجات برای کارکنان آموزش و پرورش ، اخذ اطلاعات و شماره تماس اعضاء به منظور ارتباط سریع در مواقع اضطراری، خرید تجهیزات مدرن و بروز توسط اورژانس، اقدامات مثبت و موثر صدا و سیما در طی سال های گذشته در خصوص پخش برنامه های پدافند غیر عامل، تامین ژنراتور برای مواقع اضطراری و نیز استفاده از انرژی های نو و تجدید پذیر با توجه به تکلیف دولت به دستگاه ها و ... به بحث و تبادل نظر پرداختند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر