۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۳۶۳۱۵
عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:
عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: موضوع حفظ تجارت بدون دلار با ایران از سوی اروپا برای کشورمان مطلوب است، چون کشورمان را از مبادلات دلاری دور کرده و گام مثبتی از سوی اروپا تلقی می‌شود.
آرمان خالقی امروز ، با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه روسیه مبنی بر موافقت سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه با حفظ تجارت بدون دلار با ایران اظهار کرد: زمانی که گفته می‌شود مبادلات بدون دلار با ایران فراهم می‌شود بدین معنی است که می‌توان مبادلات یورویی و مبادلات با سایر ارز‌ها و نیز مبادلات کالا به کالا و تهاتری را با ایران داشت و در واقع دلار از واحد مبادلات و ارز مرجع برای مبادلات فی‌مابین حذف می‌شود.

وی تصریح کرد: پس این موضوع برای جمهوری اسلامی ایران مطلوب است، چون کشورمان را از مبادلات دلاری دور کرده و مشکلات کشورمان را رفع می‌کند و بنابراین اگر این اتفاق شدنی باشد گام مثبتی از سوی اروپا تلقی می‌شود.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران بیان کرد: علاوه بر آن باید دانست که این امکان تا چه اندازه‌ای شدنی است که جمهوری اسلامی ایران در مبادلات فی‌مابین با کشور‌های اروپایی، از روش تهاتر کالا به کالا استفاده کند.

وی افزود: هم اکنون بحثی که در تحریم وجود دارد موضوع تحریم‌ها و مبادلات بانکی است و آمریکا در این رابطه بانک‌های اروپایی را مورد تهدید قرار داده که چنانچه با ایران وارد مبادله و تجارت شوند، کار بانکی با این کشور‌ها انجام نداده و آن‌ها را تحریم می‌کنند.

خالقی تصریح کرد: این خود سبب می‌شود که بانک‌های اروپایی، مبادلات پولی و مالی با ایران را پشتیبانی نکرده و اگر این موضوع مبادلات پولی حذف و تبدیل به مبادلات اعتباری و تهاتری شود، بی شک نگرانی بانک‌های اروپایی‌ها رفع شده و می‌توانند وارد تجارت با کشورمان باشند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر