۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۳۶۲۹۰
براساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران در فصل بهار سال جاری بیش از 7000 خودروی سواری به ایران وارد شده است.
به گزارش پایداری ملی، گمرک ایران آمار تجارت خارجی کشورمان را در سه ماهه نخست سال جاری منتشر کرد که بر این اساس در این مدت تعداد ۷۰۴۳ دستگاه انواع خودروی سواری به ارزش ۱۹۸ میلیون و ۹۵۰ هزار دلار به ایران وارد شده است.

مقایسه میزان واردات خودروی سواری در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد که واردات این کالا از نظر تعداد ۶۷.۵۶ درصد و از نظر ارزش ۶۶.۷۵ درصد کاهش داشته است.

براساس آمار گمرک ایران، واردات انواع خودروی سواری در سه ماهه نخست سال گذشته ۲۱ هزار و ۷۱۴ دستگاه بوده است که ارزش آن به ۵۹۸ میلیون و ۳۵۴ هزار دلار می‌رسد.

براساس ابلاغیه سازمان توسعه تجارت، ثبت سفارش و واردات خودرو از دو هفته پیش ممنوع شده و این در حالی است که در سال گذشته در مجموع ۷۰ هزار و ۷۵ دستگاه انواع خودرو وارد کشورمان شده است.

گمرک ایران برای انجام تشریفات گمرکی انواع خودرو در دو مرحله تاییدیه مجوزهای ثبت سفارش را از سازمان توسعه تجارت به صورت الکترونیکی اخذ می‌کند.

تمامی خودروهای وارداتی در سال گذشته و سه ماهه نخست سال جاری، مجوز ثبت سفارش معتبر دارند که این ثبت سفارش‌ها از سوی سازمان توسعه تجارت به صورت الکترونیکی صادر و در سامانه بارگذاری شده و اطلاعات مجوز ثبت سفارش این خودروها در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در دسترس است.

علاوه بر معتبر بودن ثبت سفارش‌های دریافتی از طریق سامانه ثبت سفارش، هنگام خروج نیز گمرکات کشور ضمن ارائه شماره شناسه خودروهای وارداتی به سازمان توسعه تجارت نسبت به اخذ تاییدیه مجدد در زمان خروج خودروها از سازمان مزبور به طور سیستمی مبادرت می‌کنند.

بر اساس ادعای گمرک ایران، تشریفات گمرکی انواع خودرو در سال ۱۳۹۶ و در سه ماهه نخست سال جاری در چارچوب مقررات و ضوابط واردات خودرو به طور کامل انجام و پس از اخذ حقوق و عوارض گمرکی، پروانه الکترونیکی برای این خودروها صادر شده است.

در زمان اظهار انواع خودرو به گمرک بدون ارائه مجوز ثبت سفارش معتبر امکان‌ اظهار وجود ندارد و متولی تایید یا عدم تایید اصالت مجوزهای ثبت سفارش به تفکیک ثبت سفارش‌های جدید یا تمدیدی، گمرک نیست و مسئولیت ثبت سفارش‌های صادره بر عهده سازمان توسعه تجارت است.


ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر