۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۳۶۲۸۴
روزنامه صهیونیستی هاآرتص عنوان کرد؛ جنگنده‌های اسرائیلی که برای گریز از ردیابی در ارتفاع کم پرواز می‌کرده‌اند از مرز اردن وارد خاک سوریه شدند و پس از عبور از منطقه «التنف» به پایگاه هوایی تی-۴ رسیدند.
همزمان با ادامه شکست‌های پی‌در‌پی گروه‌های تروریستی تکفیری در شهر درعا و جنوب سوریه در یک ماه اخیر که در برابر ارتش سوریه و محور مقاومت صورت‌گرفته و شاهد آزاد‌سازی ده‌ها روستا و شهرک از لوث تروریست‌ها در این مناطق هستیم، رژیم صهیونیستی در حمایت از تروریست‌ها دیروز دوشنبه به پایگاه نظامی در شرق حمص حمله هوایی و موشکی کرد.

خبرگزاری سانا با اعلام اینکه پدافند هوایی سوریه تجاوز علیه فرودگاه نظامی تیفور در شرق حمص را دفع کرده است، عنوان کرد: فرودگاه نظامی تیفور در ریف شرقی حمص دوشنبه در معرض یک حمله خصمانه موشکی قرار گرفت که سامانه‌های پدافند هوایی ارتش سوریه به مقابله با آن پرداخته و از تحقق هدف موشک‌ها جلوگیری کرد. ارتش سوریه یکی از جنگنده‌های متجاوز اسرائیلی به «تی-۴» را هدف گرفت.


این منبع اضافه کرد: «سامانه‌های دفاعی ما یکی از هواپیما‌های مهاجم را هدف قرار داد و مابقی را وادار کرد حریم هوایی سوریه را ترک کنند.»


روزنامه صهیونیستی هاآرتص هم عنوان کرد؛ جنگنده‌های اسرائیلی که برای گریز از ردیابی در ارتفاع کم پرواز می‌کرده‌اند از مرز اردن وارد خاک سوریه شدند و پس از عبور از منطقه «التنف» به پایگاه هوایی تی-۴ رسیدند.


فرودگاه تی-۴ واقع در ریف شرقی حمص هم‌اکنون خط اول دفاع منطقه حمص در برابر تهدید‌های داعش محسوب می‌شود، اما رژیم صهیونیستی به‌خصوص طی ماه‌های اخیر در راستای حمایت از تروریست‌ها، آن را هدف حملات هوایی خود قرار داده است.پ
دولت سوریه بار‌ها اعلام کرده است رژیم اسرائیل و متحدان منطقه‌ای و غربی آن از گروه‌های تکفیری تروریستی که علیه دولت سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند. ارتش سوریه همچنین تاکنون بار‌ها محموله‌های تسلیحاتی و مهمات ساخت اسرائیل را از گروه‌های تروریستی در سوریه کشف کرده است.
در فروردین ماه امسال هم رژیم صهیونیستی چندین موشک به پایگاه هوایی و نظامی «تیفور» در استان حمص سوریه شلیک کرد که سامانه پدافند هوایی سوریه آن‌ها را منهدم کردند. هرچند پدافند هوایی سوریه هشت فروند موشک مهاجم را منهدم کرد، اما این حملات موجب شد تا شماری کشته و زخمی شوند. بر اساس این گزارش، در مجموع هشت موشک به فرودگاه هوایی تیفور شلیک شده است که در پی آن شماری کشته و زخمی شده‌اند.

زارعی: نگرانی اسرائیل از مذاکرات ترامپ و پوتین درباره سوریه
«سعدالله زارعی» کارشناس امورغرب آسیا با اشاره به حملات دوباره رژیم صهیونیستی به پایگاه نظامی سوریه، به روزنامه «صبح‌نو» گفت: این پایگاه نظامی سوریه که برای چندمین‌بار مورد حمله هوایی و موشکی رژیم صهیونیستی قرار گرفته است، بدین منظورحملاتی به آن صورت می‌گیرد تا خبر‌های پیروزی‌محور مقاومت در مناطق مختلف سوریه تحت‌الشعاع آن قرار گیرد.
این کارشناس امور غرب آسیا، با بیان اینکه پیروزی‌های جبهه مقاومت در درعا و رسیدن به مرز اردن موجب خشم دشمنان شده است، ادامه داد: در حمله اخیر صهیونیست‌ها به تی فور خسارت چندانی به ادوات نظامی یا فرودگاه نرسیده است بلکه خسارت‌ها به ساختمان‌ها وارد شده است و هواپیما یا ادوات تسلیحاتی مورد آسیب قرار نگرفته است.
زارعی با اشاره به اینکه اسرائیل نگران مذاکرات ترامپ و پوتین درباره سوریه است، تصریح کرد: نتانیاهو نگران این است که در غیاب اسرائیل، آمریکا و روسیه به توافقاتی درباره سوریه دست یابند و شرایط برای اسرائیل دشوار شود چرا که اگر توافقی میان دو طرف صورت گیرد آمریکا باید سوریه را ترک کند و این موضوع برای تل‌آویو نگران‌کننده است.

حضور جدی ایران در سوریه
این کارشناس امور سوریه، یادآور شد: تل آویو معتقد است که چنانچه آمریکا از سوریه خارج شود نیرو‌های مقاومت به موفقیت‌های بیشتری دست یابند و وعده‌های پوتین شاید ضمانت اجرایی نداشته باشد موضوعی که اسرائیل آن را به‌عنوان دغدغه خود مطرح می‌کند.
وی دراین‌خصوص که آیا حملات اسرائیل به سوریه به‌خاطر کم‌تحرکی مقاومت در تحولات اخیر است، گفت: شاید ترامپ به این موضوع اشاره کرده است که ایران کم‌تحرک شده است، ولی این‌گونه نیست و ایران حضوری جدی در تحولات منطقه و به‌خصوص سوریه دارد. مواضع ایران در پاکسازی سوریه از لوث تروریست‌ها و خروج آمریکا از سوریه همچنان پابرجاست و همچنان این مواضع ادامه دارد.

اسداللهی: حملات اسرائیل به سوریه برای روحیه دادن به تکفیری‌هاست
آقای «مسعود اسداللهی» کارشناس امورسوریه با اشاره به تکرار حملات رژیم صهیونیستی به پایگاه نظامی تی‌فور سوریه، به خبرنگار روزنامه «صبح‌نو» گفت: هر زمان که ارتش سوریه یا محور مقاومت موفق می‌شود و به پیروزی‌هایی دست پیدا می‌کند، شاهد حملات هوایی و موشکی رژیم صهیونیستی به برخی از نقاط سوریه می‌شویم.
این کارشناس امور غرب آسیا افزود: اکنون ارتش سوریه در جنوب این کشور و منطقه درعا به موفقیت‌های خوبی رسیده است؛ همچنین توانسته است گذرگاه نصیب را تحت کنترل خود درآورد. این پیروزی‌ها موجب شده است تا رژیم صهیونیستی با موشک هدایت‌شونده به مواضعی در تی‌فور سوریه حمله کند تا اذهان را نسبت به موفقیت‌های ارتش این کشور منحرف سازد.
اسداللهی ادامه داد: موضوع دیگری که می‌توان مطرح کرد این است که صهیونیست‌ها در تلاشند تا گروه‌های تکفیری و تروریست را در زمان شکست؛ این‌گونه روحیه دهند و با این‌گونه اقدامات نشان می‌دهند که از حمایت‌های آمریکا و اسرائیل برخوردار هستند و آن‌ها را تشویق به مقاومت کند.
وی افزود: روز‌های اخیر شاهد فروپاشی گروه‌های مسلح و تروریست بودیم و خودشان را به دولت سوریه تسلیم می‌کردند. اسرائیل هم تلاش می‌کند با این‌گونه حملات به تروریست‌ها بگوید که همراه آن‌هاست، ولی این‌گونه حملات تأثیری در جلوگیری از شکست آن‌ها ندارد و این محور مقاومت و ارتش سوریه است که پیروز میدان جنگ است.

نگرانی رژیم اسرائیل از عدم ورودش به مذاکرات آمریکا و روسیه
وی با اشاره به نشست پیش روی آمریکا و روسیه که قرار است به زودی در فنلاند برگزار شود، تصریح کرد: کشور‌های آمریکا و روسیه دارای بحران‌هایی هستند که برای بررسی آن‌ها نشستی دو جانبه در این باره در هلسینکی صورت می‌گیرد؛ نخست، پس از آنکه اف‌بی‌آی از دخالت روسیه در انتخابات آمریکا خبر داد این موضوع تبدیل به یک بحران شد. دیگر اینکه موضوع شبه‌جزیره کریمه و اوکراین است که در روابط دو طرف تأثیر بوده است و طرفین تلاش می‌کنند تا این موضوعات حل و فصل شود. این تحلیلگر امور سیاسی منطقه؛ ادامه داد: سوریه از دیگر موضوعاتی است که در نشست ترامپ و پوتین مورد بررسی قرارخواهد گرفت. پیروزی‌های ارتش بشار اسد موجب شده است تا این موضوع در نشست دوجانبه مطرح شود و اسراییل که می‌خواهد به‌عنوان یک بازیگر دراین موضوع نقشی داشته باشد و بگوید که بدون موافقت ما نمی‌توانید به توافقی دست یابد و باید دیدگاه ما را در این توافق جای دهید، لذا دست به این‌گونه حملات می‌زند. بهتر بگویم که اسراییل با این حملات می‌خواهد چند نشانه را که پیش‌تر هم اشاره کردم، مورد هدف قرار دهد.

پاسخ غیر مستقیم سوریه به حملات رژیم اسراییل
وی در پاسخ به چگونگی این حملات تجاوزکارانه، گفت: این حملات همیشه از سوی رژیم صهیونیستی به‌عنوان یک سیاست کلی برای آن‌ها بوده است. اما برخی مواقع رژیم اسراییل دوست دارد با این حملات سطح تنش را بالا ببرد و این دولت سوریه و نظامی‌های این کشور هستند که باید تصمیم بگیرند چگونه پاسخ رژیم اسراییل را بدهند؛ مستقیم یا غیر مستقیم. پاسخ مستقیم سوریه را اخیراً در جولان مشاهده کردیم که سوریه انجام داد. این کارشناس امور سوریه ادامه داد: معمولاً پاسخ این‌گونه حملات غیر‌مستقیم است و درباره این تجاوز محور مقاومت تلاش می‌کند تا حمایت‌های خود را از گروه‌های مقاومت فلسطین بالا ببرد و با این‌گونه حمایت‌ها، توپ را به زمین رژیم اسراییل می‌اندازند و پیامد‌های منفی آن را به رژیم صهیونیستی
تحمیل می‌کنند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر