۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۳۶۱۹۰
رسانه سلطنتی بریتانیا، «بی‌بی‌سی» در گزارشی تصویری به رواج خودکشی در میان جوانان و نوجوانان کره جنوبی اعتراف کرد.
رسانه سلطنتی بریتانیا، «بی‌بی‌سی» در گزارشی تصویری به رواج خودکشی در میان جوانان و نوجوانان کره جنوبی اعتراف کرد. این گزارش که تحت عناوین «نبرد دانش‌آموزان کره‌ای با سخت‌ترین آزمون دنیا» منتشر شد، به سختگیری‌های آموزشی در این کشور اشاره داشت. سختگیری‌هایی مثل ۱۶ ساعت درس خواندن در روز و ممنوعیت سفر و تفریح و خواب کافی و حبس کردن دانش‌آموزان در سلول‌های پرده‌ای به نام «دکساشیل» که در آن نباید حتی صدای برخورد نوک مداد با کاغذ نیز دربیاید. بی‌بی‌سی در پایان اظهار داشت که این سختگیری‌ها منجر به رواج خودکشی در میان جوانان و نوجوانان کره جنوبی شده است.


گزارشگر «بی‌بی‌سی» انتهای این سیستم پرفشار آموزشی در کره را اینگونه توضیح می‌دهد: «در انتها کمر این نوجوانان است که زیر بار این همه هزینه و انتظار و آرزو خم می‌شود. در کره جنوبی عامل شماره یک مرگ بین جوانان و نوجوانان نه سرطان است و نه تصادف، بلکه خودکشی است...»


طی این گزارش یکی از دانش‌آموزان کره‌ای از افسردگی خود می‌گوید: «.. بعضی وقت‌ها می‌خواهم آب بشوم و توی زمین فرو بروم، موقع درس خواندن آه می‌کشم، موقع استراحت آه می‌کشم.»

و یک داوطلب کنکور با ناامیدی شرح می‌دهد: «.. هر وقت نتیجه کنکور آزمایشی را می‌گیرم، افسرده می‌شوم. همش از خودم می‌پرسم آیا می‌توانم به دانشگاهی که می‌خواهم بروم؟ آیا تنها جای درس خواندن و یاد گرفتن، دانشگاه است؟ کاش می‌توانستم شغل پاره‌وقت داشته باشم. کاش می‌توانستم به سفر بروم. از اول دبیرستان تا امروز به سفر نرفته‌ام. کاش می‌توانستم بخوابم. آن‌قدر بخوابم که هیچ‌کس بیدارم نکند...»


پیش از این نیز گزارش‌های متعددی درباره میزان بالای افسردگی و خودکشی در کره جنوبی (که این کشور را به «جمهوری خودکشی» معروف کرده است) خصوصا به دلیل حضور ده‌ها هزار مستشار نظامی آمریکایی و ایجاد شهرک‌های فواحش کره‌ای در کنار پایگاه‌های نظامی ایالات متحده در رسانه‌های غربی انتشار یافته بود که بخشی از آن گزارش‌ها در کیهان یکشنبه ۳ تیرماه و در همین ستون چاپ شد. اما متاسفانه برنامه‌ای به نام ۲۰۱۸ که به مناسبت گزارش مسابقات فوتبال جام جهانی به وضعیت سیاسی و تاریخی و اجتماعی کشور‌های حاضر در این جام نیز می‌پردازد، ضمن سانسور این واقعیات، با تبلیغ و پروپاگاندا تصویری رویایی از برخی از این کشور‌ها مانند کره‌جنوبی ارائه داد تا آنجا که برخی رسانه‌های دشمن مانند «رادیو زمانه» نیز به تجلیل و تعریف از برنامه ۲۰۱۸ پرداخته و این‌گونه گزارش‌های غیرفوتبالی آن را نشانه «هوشمندی نویسندگانش» دانسته و به طور کلی برنامه فوق را فاقد ایدئولوژی جمهوری اسلامی خواندند!

روزنامه کیهان


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر