۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۳۶۱۸۶
پس از جنجال کشور‌های غربی در متهم کردن دولت سوریه به انجام حملات شیمیایی، گزارش جدیدی که توسط سازمان منع سلاح‌های شیمیایی منتشر گردیده، وجود هر گونه عامل اعصاب در نمونه‌های دریافتی از شهر دوما در نزدیکی دمشق را رد کرده است.
به گزارش پایداری ملی ،رویترز روز جمعه به گزارش موقت سازمان منع سلاح‌های شیمیایی اشاره کرده که تصریح می‌کند هیچ عامل اعصابی در نمونه‌های گرفته شده از شهر دومای سوریه نیافته است.

روز هفتم آوریل ۲۰۱۸ (۱۸ فروردین ۱۳۹۷) حمله‌ای شیمیایی در دوما واقع در غوطه شرقی دمشق رخ داد که کشور‌های غربی دولت بشار اسد را مسئول آن دانستند.

سوریه و روسیه این اتهام را شدیدا رد کرده و مسئولیت حملات شیمیایی را متوجه گروه‌های تروریستی تکفیری دانستند.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه پیش از این اعلام کرده بود که مدارکی در اختیار دارد که ثابت می‌کند دولت سوریه به دوما حمله شیمیایی کرده است.

آمریکا همراه با انگلیس و فرانسه بامداد شنبه ۲۵ فروردین‌ماه به بهانه وقوع حمله شیمیایی به مواضعی در خاک سوریه حمله کردند.

این ادعا‌ها در حالی مطرح می‌شد که ارتش سوریه در حال پیشروی در شهر دوما بود و به گفته تحلیلگران و کارشناسان نیازی به انجام حمله شیمیایی یا هر اقدام تحریک‌آمیز دیگر برای پیروزی نداشت.

دولت سوریه در سال ۲۰۱۳ با همکاری روسیه و تحت نظارت کشور‌ها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله آمریکا و سازمان ملل، تمام سلاح‌های شیمیایی خود را نابود کرده بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر