۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۹
کد خبر: ۳۶۱۳۴
عضو شورای شهر تهران مطرح کرد:
رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری با ضروری دانستن پیوست ایمنی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در طرح های فنی و عمرانی، اظهار کرد: مهندسی ارزش از موضوعات مهم است که باید در طرح های فنی و عمرانی شهر تهران مدنظر قرار گیرد و مشخص شود که تا چه اندازه موجب افزایش کیفیت و کاهش هزینه خواهد بود.

به گزارش پایداری ملی، زهرا صدراعظم نوری در جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری که با حضور ایرج معزی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با موضوع سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی معاونت فنی و عمرانی برگزار شد، گفت: ایمنی و تاب‌آوری یکی از موضوعات بسیار مهم است که بر این اساس باید ظرفیت شهر تهران در تاب آوری و مخاطرات مورد بررسی و سنجش قرار بگیرد.

وی با ضروری دانستن پیوست ایمنی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در طرح های فنی و عمرانی، اظهار کرد: مهندسی ارزش از موضوعات مهم است که باید در طرح های فنی و عمرانی شهر تهران مدنظر قرار گیرد و مشخص شود که تا چه اندازه موجب افزایش کیفیت و کاهش هزینه خواهد بود.

این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه باید نقاط فرونشست شهر تهران شناسایی شود، تصریح کرد: ضرورت دارد که مشخص شود مطالعات محیط زیستی در پروژه های فنی و عمرانی شهر تهران تا چه اندازه موثر است و تا چه اندازه از نظرات مشاوران استفاده و مبنای عمل قرار می‌گیرد. به نظر می رسد مطالعات محیط زیستی پروژه های عمرانی چندان جدی نیست.

وی با اشاره به ضرورت مطالعات اجتماعی پروژه های عمرانی خاطرنشان کرد: جنبه های اجتماعی پروژه های عمرانی باید مورد بررسی قرار گرفته و آثار و تبعات آن‌ها تشریح شود و مشخص شود که پروژه ها چه تاثیری بر منظر شهری و زیباسازی شهر دارد؟ این پروژه می تواند جذاب باشد. به طور مثال می‌توان بررسی کرد که پروژه پل هاب بلوار ارتش یا پل صدر -نیایش در زیباسازی شهر تهران اثرگذار بوده است یا نه.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری توجه به میزان اثرگذاری پروژه های فنی عمرانی در آلودگی صوتی و هوا را مهم برشمرد و گفت: براساس گزارش‌ها ۷۰ درصد آلودگی صوتی شهر تهران به خاطر ساخت و ساز بوده است.

صدراعظم نوری ادامه داد: رویکرد شورای پنجم مردم محوری است و بر این اساس مردم باید بدانند چه اتفاقی و چه پروژه هایی در حال انجام است. در برخی از کشورها تابلوهایی نصب می‌شود و وضعیت پروژه به مردم توضیح داده می شود. اینکه مردم بدانند چه پروژه ای در حال انجام است نوعی احترام به مردم و موجب همراهی آنها می شود.

وی عملکرد معاونت فنی و عمرانی در شهرداری تهران را مهم برشمرد و از معاون جدید فنی و عمرانی شهرداری تهران خواستار ایجاد وحدت رویه در معاونت های فنی و عمرانی مناطق ۲۲ گانه تهران شد.

در ادامه این جلسه رئیس و اعضای کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری از یک دستگاه اتوبوس که مجهز به فیلتر جذب دوده بود بازدید کردند.این اتوبوس با وجود فیلتر جذب دوده هیچ‌گونه آلودگی تولید نمی‌کند.

صدراعظم نوری پس از این بازدید اظهار کرد: تا منابع انتشار آلودگی کنترل نشود آلودگی هوا نیز کاهش پیدا نخواهد کرد. وضعیت خودروهای دیزلی مناسب نیست و ضروری است شهرداری تهران برای از رده خارج کردن آنها اقدام جدی کند.

وی با اشاره به وجود آلودگی صوتی درشهر تهران گفت: متاسفانه آلودگی صوتی از موضوعاتی است که مغفول واقع شده است اما مصوبه «برنامه عملیاتی برای کاهش آلودگی صوتی»مصوبه خوبی است و باید پیگیری شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر