۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۱۳۲
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال گذشته بیش از ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه مرغ بر اثر بیماری فوق حاد پرندگان در استان تلف شدند.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، فاطمه خمسه در دیدار نماینده تام الاختیار وزیر جهاد کشاورزی در ستاد آنفلوانزای کشور با استاندار قزوین که روز پنجشنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: در استان قزوین ظرفیت تولید ۶۰ هزار تن گوشت مرغ و ۸ میلیون ۸۰۰ هزار قطعه تخم مرغ وجود دارد که در تولید این محصولات جایگاه ویژه ای داریم.

وی اضافه کرد: متاسفانه سال گذشته به دلیل ابتلای برخی از واحدهای پرورش دام و طیور به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تعداد ۵ میلیون ۴۰۰ هزار قطعه مرغ تلف شد که تبعات اقتصادی و اجتماعی قابل توجهی داشت.

خمسه تصریح کرد: با هماهنگی انجام شده بین اداره دامپزشکی و معاونت بهبود تولیدات دامی، واحدهایی که دچار آسیب شده بودند به مرور در حال بازگشت به تولید هستند.

دکتر حمید زینالی مدیر کل دامپزشکی استان قزوین نیز در این دیدار تصریح کرد: ۱۲ درصد تولید تخم مرغ کشور در استان قزوین تولید می شود و تنها واحدهای اجداد تخم گذار کشور در استان قزوین واقع شده که در صورت ابتلای این واحدها به بیماری آنفلوانزا، خسارات قابل توجهی به صنعت تولید تخم مرغ کشور وارد خواهد شد.

وی گفت: ۱۲ درصد تخم مرغ کشور در استان قزوین تولید می شود و باید همواره آماده باشیم تا در صورت بروز بیماری بتوانیم بموقع وارد شده و از خسارت ها کم کنیم.

حمید زینالی مدیرکل دامپزشکی استان قزوین هم در این دیدار از تشکیل تیم ممیزی برای بازگشت واحدهای آسیب دیده ناشی از آنفلوانزا به چرخه تولید خبر داد و اظهارداشت: خوبشختانه امسال هیچ موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان قزوین مشاهده نشده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ هزار دوز واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان وارد استان شده و ۴ واحد پرورش طیور نیز علیه بیماری واکسینه شده اند.

زینالی تصریح کرد: اگر نتوانیم بیماری فوق حاد را مهار کنیم گاهی بازگشت واحدهای مرغداری به چرخه تولید بیش از دو سال طول خواهد کشید.

وی اظهارداشت: در سال گذشته شرایط سختی را سپری کردیم و امسال نیز آماده اجرای طرح مبارزه با بیماری فوق حاد پرندگان در استان هستیم.

در این دیدار مدیر کل پدافند غیر عامل، مدیر کل مدیریت بحران استانداری و مدیر کل دامپزشکی استان قزوین هم حضور داشتند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر