۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۳۶۱۳۰
رئیس جمهور آمریکایی در جدیدترین اظهار نظر خود درباره کره شمالی، نیروی نظامی فضایی و نیاز مبرم این کشور به زرادخانه هسته ای سخن گفت.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره اینکه پیونگ یانگ در موضوع ادامه برنامه هسته ای اش مخفی کاری می کند، گفت: خواهیم دید خواهیم دید. همه آنچه من می توانم به شما بگویم این است که آزمایش هسته ای یا موشکی وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه برای کار با کیم جونگ اون رهبر خوش بین است در عین حال بیان کرد: اگر نقض عهد و پیمان کند و خدعه بزند؛ ما مسیر دیگری را مورد توجه قرار خواهیم داد و آمریکا به مجراهای دیگر برمی گردد.

ترامپ که در مونتانا سخن می گفت، با اشاره به تلاش آمریکا برای داشتن زرادخانه قوی هسته ای افزود: آیا می دانید که چرا آمریکا به زرادخانه هسته ای قوی نیاز دارد؟ برای استفاده از آن نیست بلکه برای این است که احدی با آمریکا شوخی نکند.

وی سلف خود باراک اوباما را در آستانه جنگ با کره شمالی توصیف کرد و گفت: هنگامی که من به ریاست جمهوری آمریکا رسیدم؛ کره شمالی آزمایش های گسترده ای انجام می داد و موشک های زیادی شلیک می کرد از اوباما بپرسید که در آستانه جنگ با کره شمالی بود و ممکن بود در این جنگ بیش از ۵۰ میلیون نفر از دست بروند.

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: نیروی نظامی فضایی یک ضرورت نظامی است و نگرانی و ترس روسیه و دیگر کشورها در این باره تاسف بار است. ما نیروی هوایی داریم و باید که نیروی فضایی نظامی هم داشته باشیم. این فقط فرستادن موشکها به ماه نیست بلکه یک ضرورت نظامی است. در روسیه و دیگر کشورها می گویند که این کار بسیار خطرناکی است من متاسفم من متاسفم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر