۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۳۶۱۲۳
مسئول هماهنگی ستاد اجرایی پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گفت: اجرای برنامه واکسیناسیون علیه بیماری آنفلوانزا در ۱۲ استان در دستور کار قرار دارد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی،قانعی مسئول هماهنگی ستاد اجرایی پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در دیدار با استاندار قزوین افزود: این ۱۲ استان سابقه درگیری طیور به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را دارند که قزوین یکی از این استان‌ها است.

قانعی اضافه کرد: بیماری آنفلوانزا در ۶ ماهه ابتدایی سال معمولا کمتر دیده می‌شود، ولی باید برنامه ریزی برای نیمه دوم سال از حالا انجام شود تا در صورت شیوع بیماری غافلگیر نشویم.

وی با اشاره به تدوین دستورالعمل اجرایی مقابله با بیماری آنفلوانزا با همکاری وزارت جهاد و وزارت کشور گفت:این دستور العمل در ۲۰ آذرماه سال گذشته به استانداری‌های سراسر کشور و سایر اعضاء ستاد ابلاغ شد و لازم الاجراست.

استاندار قزوین هم در این دیدار گفت:احتمال وقوع بیماری هر چقدر که کم باشد باز هم باید وقوع آن را جدی گرفت و امکانات لازم برای مقابله با آن را فراهم کرد.

زاهدی بر هماهنگی بین بخشی با دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، سازمان جهاد کشاورزی، دامپزشکی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل تاکید کرد و افزود: استانداری قزوین برای پیشگیری و کنترل بیماری حمایت می‌کند.

زینالی مدیر کل دامپزشکی استان قزوین هم در این دیدار با اشاره به تولید ۱۲ درصد از تولید تخم مرغ کشور در استان قزوین گفت:: تنها واحد‌های اجداد تخم گذار کشور در استان قزوین واقع شده است که در صورت ابتلای این واحد‌ها به بیماری آنفلوانزا، خسارات قابل توجهی به صنعت تولید تخم مرغ کشور وارد خواهد شد.

زینالی از تشکیل تیم ممیزی برای بازگرداندن واحد‌ها آسیب دیده ناشی از آنفلوانزا به چرخه تولید خبر داد و افزود:از دوازدهم فروردین امسال موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است.

وی گفت: بیش از ۵۰۰ هزار دوز واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان وارد استان شده است و ۴ واحد پرورش طیور نیز علیه بیماری واکسینه شده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هم در این دیدار گفت: در استان ظرفیت تولید ۶۰ هزار تن گوشت مرغ و ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه تخم مرغ وجود دارد که سال گذشته به دلیل ابتلای برخی از واحد‌های پرورش دام و طیور به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ۵ میلیون ۴۰۰ هزار قطعه مرغ حذف شد.

فاطمه خمسه افزود: با هماهنگی‌های انجام شده بین اداره کل دامپزشکی و معاونت بهبود تولیدات دامی، واحد‌هایی که دچار آسیب شده بودند به مرور در حال بازگشت به تولیدند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر