۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۳۶۰۹۷
مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری سمنان :
مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری سمنان در دیدار با حجة الااسلام بارانی امام جمعه مهدیشهر که فرماندار مهدیشهر و اعضای شورای پدافند غیر عامل شهرستان مهدیشهر هم حضور داشتند گفت: برای شناخت بیشتر پدافند غیر عامل نیازمند فرهنگ سازی و اطلاع رسانی هستیم.
مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری سمنان با حجة الااسلام بارانی امام جمعه مهدیشهر که فرماندار مهدیشهر و اعضای شورای پدافند غیر عامل شهرستان مهدیشهر دیدار کرد.

پدافند غیر عامل نیازمند فرهنگ سازی و اطلاع رسانی است.

ایرج کارخائی با اشاره به این که جامعه نیازمند آشنایی بیشتر از اهداف،رسالت و فعالیت های پدافند غیر عامل است خواستار طرح موضوع پدافند غیر عامل توسط ائمه جمعه و جماعت روحانیت در تریبون های مختلف برای ترویج و گسترش فرهنگ پدافند غیر عامل شد.

وی گفت مقوله پدافند غیر عامل یکی از راهبرد های اساسی و مهم برای مصون سازی کشور محسوب می گردد بر این اساس پیش بینی ،پیشگیری و رصد و شناسایی انواع تهدیدات از جمله وظایف اصلی حوزه پدافند غیر عامل می باشد.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری افزود : تهدیدات دشمن موضوعی است که ازابتدا پیروزی انقلاب اسلامی یک امر دائمی و مستمر و به صورت اشکال مختلف بوده است که در این راستا نیاز است همواره با هوشیاری و پیگیری، آمادگی لازم را در بخش های مختلف داشته باشیم.

ایرج کارخائی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر نظام سلطه ساختار جنگ اقتصادی را دنبال می کند افزود از نظر نظام استکباری  جنگ و تهدیدات اقتصادی برنده ترین رویکردی است که میتواند به جامعه  ما صدمه وارد کند.

وی اضافه کرد : در کنار تهدیدات اقتصادی از منظر پدافند غیر عامل تهدیدات سایبری ،زیستی،کالبدی و مردم محور هم از جمله تهدیدات مهم و موثر است که نیازمند رعایت الزامات  و ملاحضات پدافندی در  این بخش ها هستیم

در  این دیدار امام جمعه مهدیشهر هم امر فرهنگ سازی را برای شناخت بیشتر مردم از مقوله پدافند غیر عامل  بسیار مهم برشمرد  وافزود در این زمینه  رسانه ها و صداو سیما می توانند با تولید و پخش برنامه های مناسب  موضوع پدافند غیر عامل را منعکس کنند.

حجة الاسلام بارانی نقش پدافند غیر عامل را در جامعه امری مهم و ضروری برشمرد و افزود:  پدافند غیر عامل در همه موضوع ها و مباحث میتواند نقش  آفرین باشد و فرهنگ پدافند غیر عامل باید به گونه ای در بین مردم نهادینه شود که به تمامی سطوح جامعه منتقل شده  و برای این امر آموزش همگانی و عمومی صورت بگیرد تا آحاد مردم با این امر مهم به خوبی آشنا شوند.

همچنین فرماندار مهدیشهر در این جلسه با اشاره به اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در حوزه پدافند غیر عامل نقش مطبوعات در رسانه ها را در ترویج و گسترش گفتمان پدافند غیر عامل مهم بر شمرد و افزود در جلسات شورای پدافند غیر عامل شهرستان برنامه های مختلفی برای فرهنگ سازی،برگزاری دوره آموزشی، رزمایش و مانور طرح وبرنامه ریزی می گرددو در طول سال خصوصاً  هفته پدافند غیر عامل عملیاتی و اجرایی می شود .

حسن ارگی افزود:رصد و شناسایی و ارائه راهکارهای  علمی و عملی برای مقابله با انواع تهدیدات مرتبط را از جمله و ظیفه ی اصلی درحوزه پدافند غیر عامل  است که نیاز است هم مسئولین و دست اندرکاران همکاری شایسته ای در این زمینه داشته باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر