۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۳۶۰۳۰
تولید پایدار محصولات کشاورزی
سومین کنفرانس ملی پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی با همکاری سازمان پدافند غیرعامل در سالن همایش‌های موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر کرج در حال برگزاری است.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی،شعار اصلی کنفرانس تامین امنیت تولید پایدار محصولات سالم کشاورزی با تقویت پدافند غیرعامل است.

محورهای اصلی کنفرانس تهدیدات زیستی، سایبری، شیمیایی، کالبدی و اقتصادی و راه های پیشگیری و مقابله با آنها است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات و ترویج کشاورزی در این همایش با اشاره به لزوم مراقبت از امنیت غذایی به عنوان وظیفه اصلی در پدافند غیر عامل گفت: در عصر انقلاب هوشمند تعریف پدافند غیر عامل تغییر کرده است و امروزه اقتدار به تولید ناخالص ملی بیش از تجهیزات نظامی وابسته است .

زند افزود: امروزه بحث توسعه کشاورزی و ارتباط آن با پدافتد غیر عامل بررسی می شود و تمام بخشهای کشاورزی از ارکان اصلی پدافند غیر عامل است .

وی همچنين گفت : در حوزه امنیت غذایی با سه تهدید مواجه هستیم که یکی از این تهدیدها عوامل پیش بینی شده مثل گرما و سرما است و تهدید دیگر که متخصصین آن را به عنوان حسابگری معرفی می کنند شامل هر تصمیم حساب نشده ای است که در بخش کشاورزی انجام دهیم و بر خلاف توسعه امنیت غذایی باشد و امروز توسعه در بخش کشاورزی نیازمند حرکت دانش بنیان است .

دکتر زند سومین عامل موثر در امنیت غذایی را حرکت های حساب شده ای دانست که پدافند غیر عامل را شامل می شود .

وی در توضیح این حرکتهای حساب شده  که برخی از آنها باعث لطمه زدن به امنیت غذاییکشور می شود گفت: یکی از این حرکتها تشویق سیاستهای غلط است که باید مراقب باشیم سیاستهای ما خواسته یا نا خواسته به سمتی نرود که جزء انحرافهای غیر قابل جبران باشد .

رییس سازمان تحقیقات و ترویج سازمان جهاد کشاورزی افزایش تولید کاهش ضایعات و اصلاح الگوی مصرف را از عوامل امنیت غذایی برشمرد .


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر