۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۳۵۹۹۴
مدیرکل استاندارد استان تهران با بیان اینکه سرانه مصرف گاز در استان تهران ۲۷ متر مکعب در هر متر مربع است گفت: این میزان مصرف در حالی است که در اروپا با اقلیم سرد در هر متر مربع ۷ هر متر مکعب گاز مصرف می‌شود.
به گزارش پایداری ملی، محمدرضا طاهری در جلسه کنترل آلودگی هوای استان، با اشاره به لزوم تنظیم موتورخانه‌ها اظهار داشت: ۴۲۳ موتورخانه ۷۳ دستگاه اجرایی مورد بررسی و کنترل قرار گرفتند که با تنظیم آن‌ها به طور متوسط ۱۱ و ۳۰ و ۷ دهم درصد میانگین کاهش آلودگی قبل و بعد از تنظیم موتورخانه‌ها بوده است.

وی بیان کرد: موتورخانه‌های نامناسب بخش مسکونی نیز معادل آلودگی ۱۰ دستگاه تاکسی هستند که در مجموع ۲۷۵ هزار موتورخانه داریم که ۵۰ هزار مربوط به بخش مسکن است که با تنظیم آن‌ها آلودگی کاهش پیدا می‌کند.

مدیرکل استاندارد استان تهران در ادامه با بیان اینکه سرانه مصرف گاز در استان تهران ۲۷ متر مکعب در هر متر مربع است افزود: این میزان مصرف در حالی است که در اروپا با اقلیم سرد در هر متر مربع ۷ هر متر مکعب گاز مصرف می‌شود.

طاهری با اشاره به لزوم اصلاح الگوی مدیریت مصرف تصریح کرد: هم مردم و هم مسئولان باید کمک کنند تا با مصرف درست بتوان صرفه‌جویی مناسبی داشته باشیم و از این شرایط عبور کنیم.

‌در ادامه محمدحسین مقیمی استاندار تهران با اشاره به طرح معاینه فنی موتورخانه‌های ادارات و منازل مسکونی اظهار داشت: این طرح برای سال ۹۷ تأمین اعتبار و برای دستگاه‌های دولتی طبق ماده ۱۷ قانون بهینه‌سازی مصرف انرژی اجرا می‌شود.

وی در مورد اجرای طرح معاینه فنی موتورخانه‌های بخش‌های خصوصی عنوان کرد: برای اجرای این طرح در بخش خصوصی منتظر آئین‌نامه هستیم و شهرداری و سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت می‌توانند در این بخش کمک کنند.

استاندار تهران با بیان اینکه رعایت قوانین صرفه‌جویی انرژی برای مشترکان، معافیت از پرداخت خسارت و برای مشترکانی که طبق قوانین رعایت نکنند جریمه به دنبال دارد گفت: سازمان بهینه‌سازی برای شناسایی سیستم‌هایی که انرژی کمتر مصرف می‌کنند و استقبال از سرمایه‌گذار برای بهسازی سیستم‌ها اقدام می‌کند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر