۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۳۵۹۲۱
کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF) اعلام کرد تعلیق "اقدامات تقابلی علیه ایران" را برای یک دوره دیگر تا ماه اکتبر ۲۰۱۸ تمدید می‌کند.

به گزارش پایداری ملی، کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF) اعلام کرد تعلیق "اقدامات تقابلی" علیه ایران را برای یک دوره دیگر تا ماه اکتبر ۲۰۱۸ (آبان ماه) تمدید می‌کند.

کارگروه ویژه اقدام مالی تعلیق اقدامات خود علیه ایران را تا ماه اکتبر تمدید کرد

این گروه که وظیفه خود را مقابله با پولشویی در جهان عنوان می‌کند، بعد از برجام، با هدف ترغیب ایران به انجام اصلاحات بانکی، از جمله در زمینه مبارزه با پولشویی، به مدت یک سال تدابیر موسوم به اقدامات تقابلی علیه ایران را به حالت تعلیق درآورد.


گروه ویژه اقدام مالی در بیانیه‌ای که خبرگزاری رویترز آن را منتشر کرده، گفته است ایران تا ماه اکتبر فرصت دارد اصلاحات مالی لازم را برای آنچه "همسو شدن با هنجارهای بین‌المللی" خوانده شده، انجام دهد.


این نهاد همچنین در این بیانیه ضمن ابراز ناامیدی از قصور ایران (!) در پرداختن به نواقص مربوط به قوانین ضدپولشویی (AML) و مقابله با تروریسم (CFT)، اعلام کرده است که انتظار دارد ایران به سرعت مسیر اصلاحات را طی کرده و برای اجتناب از پیامدهای احتمالی، تا اکتبر ۲۰۱۸ اصلاحیه‌هایی را در این قوانین در تطابق کامل با استانداردهای FATF به تصویب برساند.


این گروه در عین حال، به ۳۷ عضو خود و دیگر کشور‌های جهان پیشنهاد کرده است که به توصیه به موسسات مالی خود برای هوشیاری در روابط و مبادلات با ایران، ادامه دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر