۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۳۵۸۴۹
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین گفت: بی توجهی نسبت به تهدیدات فضای سایبر آسیب های اجتماعی و اقتصادی فراوانی را برای جامعه به همراه خواهد داشت.
به گزارش خبرنگار ملی، محمد افشار روز سه شنبه در نشست کارگروه سایبری استان قزوین افزود: بخش قابل توجهی از آسیب‌ها و خسارات اقتصادی، امنیتی و اجتماعی در اثر بی توجهی به تهدیدات فضای سایبری است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین اضافه کرد: فقدان دانش لازم و کافی مردم، کارکنان و مدیران عامل مهمی در به نتیجه رسیدن حملات سایبری به شمار می رود بنابراین در این راستا آموزش‌های عمومی و تخصصی بهنگام و کافی موضوعی ضروری و انکارناپذیر است.

وی اظهار داشت: ازآنجا که زیرساخت سایبری بعضی از سازمان‌ها و نهادها در معرض تهدیدات متنوع قرار دارند هوشمند سازی آنها برای کنترل و به ‌کارگیری فناوری‌های نوین سایبری می تواند تهدید در این حوزه را به حداقل برساند.
مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری قزوین خاطرنشان کرد: پیچیدگی و گستردگی تهدیدات و حملات سایبری، هوشیاری فراوانی برای دفاع و مقابله با آن را نیاز دارد.
افشار در پایان خاطر نشان کرد:هم‌اکنون فضاهای سایبری زمینه ‌ساز برخی از تهدیدات مردم محور است و گسترش اخبار جعلی در فضای مجازی از مصادیق آن به شمار می رود.
پدافند عیرعامل به مجموعه اقداماتی غیرنظامی اطلاق می شود که به کارگیری آن موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر