۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۳۵۷۹۳
رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به مشاهده یک مورد بیماری تب کریمه کنگو در استان و درمان این بیمار بر لزوم جداسازی محل نگهداری دام از منازل و محل زندگی روستاییان تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی،رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به مشاهده یک مورد بیماری تب کریمه کنگو در استان و درمان این بیمار بر لزوم جداسازی محل نگهداری دام از منازل و محل زندگی روستاییان تاکید کرد.

دکتر شکرالله سلمان‌زاده  اظهار کرد: بیماری تب کریمه کنگو یکی از بیماری‌های بومی خوزستان محسوب می‌شود و امسال یک مورد از این بیماری در یکی از مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز مشاهده شد که خوشبختانه این بیمار درمان شده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: از قبل به دلیل گرما احتمال بروز بیماری تب کریمه کنگو پیش‌بینی شده بود، اما پس از مشاهده یک مورد از این بیماری با مجموعه دامپزشکی هماهنگ شد که همه مکان‌های نگهداری دام از نظر وجود کنه بررسی و مراکزی که در آن‌ها کنه مشاهده شده سمپاشی شوند. همچنین آموزش‌ها و اطلاعاتی درخصوص بیماری تب کریمه کنگو و راه‌های انتقالی این بیماری به روستاییان ارائه شد.

وی با اشاره به چگونگی انتقال این بیماری تصریح کرد: تب کریمه کنگو از طریق تماس انسان با حیوانات و از طریق کنه به انسان منتقل می‌شود. همچنین مصرف گوشت حیوان آلوده می‌تواند موجب انتقال بیماری شود.

سلمان‌زاده درخصوص علائم بیماری تب کریمه کنگو در دام عنوان کرد: این بیماری هیچ گونه علائم ظاهری در دام ندارد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با تاکید بر لزوم مراقبت و پیشگیری از ابتلا به این بیماری توصیه کرد: روستاییان حتما باید محل نگهداری دام را از محوطه منازل و محل زندگی جدا کنند. همچنین در صورت مشاهده کنه بر دام از دست زدن به آن پرهیز کنند، زیرا دست زدن به کنه موجب انتقال بیماری می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین باید گوشت حتما از قصابی‌های مجاز تهیه شده و از خرید دام زنده یا گوشتی که در جاده‌ها و معابر عمومی عرضه می‌شود، پرهیز کنند.

تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو یک بیماری حاد تب‌دار و خون‌ریزی دهنده است که از طریق گزش کنه یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر