۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۳۵۷۸۵
مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آبفای کشور ؛
مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آبفای کشور با بیان اینکه رایگان بودن آب بهای دو شهر خرمشهر و آبادان تا ۱۵ تیر ماه بر اساس مصوبه استانداری خوزستان بوده گفت: مشکل شوری آب این دو شهر تا ۱۵ تیر برطرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی،فرهام کرکانی در مورد شوری بیش از حد آب شهرهای آبادان و خرمشهر و رایگان شدن آب بهای این دو شهر تا 15 تیرماه جاری گفت: استانداری خوزستان پس از کاهش کیفیت آب شرب دو شهر آبادان و خرمشهر و شوری آب شرب این دو شهر مصوب کرد، تا آب بها تا 15 تیرماه جاری رایگان شود.

وی افزود: وجود یک پس‌زدگی باعث شده تا دبی رودخانه بالادست کم شده و آب از دریا به سمت رودخانه‌ها آمده و آب را شور کند و کیفیت را کاهش دهد، پس از این اتفاق مقرر شد تا یک مقداری از آب مورد نیاز از رودخانه "بهمن شیر" برداشت  و مشکل برطرف شود.

کرکانی خاطر نشان کرد: این مشکل شوری آب در حال برطرف شدن است و مقدار آبی که از خط غدیر به سمت این دو شهر یاد شده می آید بیشتر شده است و یک خط انتقال اصلی هم به نام شماره 2 غدیر تا 15 تیر وارد بهره‌برداری می‌شود تا به طور کلی مشکل شوری آب این دو شهر برطرف شود.

هفته گذشته عبدالله سامری نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس گفته بود که به دلیل شوری بیش از حد آب، آب‌بهای شهروندان خرمشهری و آبادانی از یکم خرداد تا 15 تیر رایگان است.

سامری عنوان کرده بود که ما به دنبال این هستیم که کیفیت آب دو شهر آبادان و خرمشهر را افزایش دهیم که با اجرایی شدن طرح آبرسانی غدیر و رسیدن آن به سد کرخه کیفیت آب این دو شهر افزایش می‌یابد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر