۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۳۵۷۵۸
معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان و سرپرست اداره کل پدافند غیر عامل استانداری گیلان با سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور دیدار کردند.
به گزارش پایداری ملی، در این جلسه سردار جلالی ضمن تشکر از حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان و تبریک انتصاب مدیرکل جدید پدافند غیرعامل این استان؛ گیلان را یکی از استانهای مهم و حساس کشور اعلام و تشریح کردند: مردم و جوانان بسیجی گیلان در زمان جنگ تحمیلی رشادت های زیادی از خود نشان دادند؛ و در انقلاب اسلامی همیشه این استان مهد پرورش نیروهای انقلابی و مخلص بود و باید همیشه از مردم گیلان بخاطر رشادت هایشان در انقلاب و جنگ تحمیلی با افتخار یاد شود.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به سیاست های اجرایی سازمان در استان گیلان و اهمیت توجه ویژه به دو حوزه پدافند مردم محور و قرارگاه زیستی تشریح نمود: موضوع تهدیدات زیستی یک امر مهم و اساسی است و باید در این حوزه تمرکز بیشتری از سوی اداره کل پدافند غیرعامل گیلان صورت گیرد.

با داشتن زیر ساخت ها می توان شناخت درستی از تهدیدات داشت

سردار جلالی با هدف احداث آزمایشگاه زیستی در شمال کشور اظهار داشت: برای شناسایی تهدیدات به ابزار نیاز است و وجود یک آزمایشگاه زیستی مجهز در استان گیلان بسیار ضروری می باشد و با داشتن زیر ساخت های لازم می توان شناخت درستی از تهدیدات داشت و با رفع تهدیدات و شناسایی به موقع و پیشگیری درست مشکلات و خطرها را از بین برد و آسیب ها را کاهش داد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در حوزه پدافند مردم محور اذعان داشت: دشمنان انقلاب اسلامی علل الخصوص امریکا با یک سناریوی از پیش تعیین شده در صدد این است که با ایجاد مشکلات اقتصادی نارضایتی عمومی ایجاد کند و مردم در این خصوص آسیب ببینند و سازمان پدافند غیرعامل با ایجاد یک برنامه منسجم و با هماهنگی سایر دستگاه ها درصدد خنثی کردن این توطئه دشمنان است.

استانداری ها خط مقدم مقابله با آسیب ها و تهدیدات محسوب می شوند

سردار جلالی با اشاره به نقش استانداری ها در مقابله با آسیب ها اظهار داشت: استانداری ها خط مقدم مقابله با آسیب ها و تهدیدات محسوب می شوند.

سازمان پدافند غیرعامل برای خنثی سازی تهدید دشمن برنامه عملیاتی دارد

سردار جلالی هدف نهایی دشمنان را ادامه فشار به جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت : هدف نهایی دشمنان این است که با تحمیل فشار بر مردم و ایجاد نارضایتی؛ جمهوری اسلامی مجدد پای میزه مذاکره بیاید و شرایط انها را بپذیرد و این برنامه دشمن با همراهی بعضی از کشورهای همسایه و همچنین منافقین در دست اجرا است که متاسفانه عده ایی در داخل دانسته یا ندانسته در زمین دشمن حرکت می کنند و پدافند غیرعامل با استفاده از ظرفیت مردم و داشتن برنامه منسجم جهت خنثی سازی این تهدید دشمن برنامه عملیاتی دارد.

در ادامه معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان در این دیدار خاطر نشان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی انسان از گذشته های دور تا امروز مسئله امنیت است و در نظام مقدس انقلاب اسلامی ایران توجه به مسئله امنیت، دفاع و مقابله با تهدیدات از جمله مسائلی است که مورد توجه مسئولان نظام بوده است.

علی اصغر جمشید نژاد اظهار داشت: تهدیدات به دو بخش انسان ساز و طبیعی تقسیم می‌شود که تهدیدات انسان ساز توام با برنامه ریزی و اندیشه است و با تفکر در تهدیدات انسان ساز جایگاه و نقش پدافند غیر عامل در ایجاد، بالا بردن و مقابله با تهدیدات مشخص می شود.

سرمایه گذاری و برنامه ریزی برای پدافند غیرعامل لازم و موثر است

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان انجام هرگونه سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی برای پدافند غیر عامل را لازم و موثر دانست و گفت: وقوع حوادث و سوانح انکار ناپذیر است، لذا باید کوشید اثرات مخرب اقتصادی ناشی از حوادث طبیعی را کاهش داد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان اذعان داشت : در مسئله پدافند غیر عامل دو چرخه پیشگیری و پیش بینی را داریم تا در برخورد با این حوادث دچار چالش نشویم و به عبارتی باید با نگاهی پیشگیرانه و فکر متمرکز به شناخت نقاط ضعف و قوت بپردازیم.

سرپرست اداره کل پدافند غیر عامل استانداری گیلان با ارائه گزارش عملکرد درباره اقدامات اداره کل پدافند استان و ارائه برنامه های عملیاتی کوتاه مدت بر اساس اسناد و اهداف ابلاغ شده از سوی وزارت کشور و سازمان پدافند غیرعامل افزود: برآیند مجموعه اقدامات پدافندی در حوزه پدافند غیرعامل موجب ارتقای پایداری ملی می‌شود و تأکیدات فراوان مقام معظم رهبری و نگاه ویژه دولت تدبیر و امید و حمایت سازمان پدافند غیرعامل کشور به حوزه پدافند غیر عامل موجب می شود تا برنامه‌ ها و اقدامات موثر در این حوزه داشته باشیم.

محمدپور با اشاره به پدیده بیوتروریسم و شرایط استان گیلان و تاکید رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور بر رفع تهدیدات زیستی اظهار داشت : پدیده بیوتروریسم یا همان جنگ های زیستی جدیدترین نوع حملات تروریستی است که گاه دشمن می تواند با یک ویروس یا یک آفت بیشترین خسارات را به جامعه هدف وارد کند و استان گیلان به دلیل دارا بودن اقلیم خاص یکی از استان های مستعد حملات زیستی و بیوتروریسمی دشمن می باشد که این مهم از رسالت ما در اداره کل پدافند غیرعامل گیلان می باشد و باید همواره آمادگی لازم و کافی را داشته باشیم.

جمهوری اسلامی به عنوان یک بلوک قدرت مستقل در دنیاست

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان در ادامه بیان کرد : امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک بلوک قدرت مستقل در دنیا تمام معادلات نظام سلطه را به هم ریخته و در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارد و طبعا چنین کشوری زیر ذره بین دشمن قرار داشته و آنها منتظر باز شدن کوچکترین روزنه ای برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل اظهار داشت : از سه مزیت سند چشم انداز بیست ساله، سند سیاست های کلی پدافند غیرعامل ابلاغی مقام معظم رهبری و سند سیاست های کلی نظام در حوزه پدافند زیستی برخورداریم که با الهام از این اسناد فرادستی و تقویت و تعمیق کارگروه پدافند غیرعامل می توانیم نسبت به مصون سازی استان گیلان اقدام کنیم.

بزرگترین آزمایشگاه زیستی شمال کشور احداث می شود

محمدپور با اشاره به تهدیدات زیستی و احداث بزرگترین آزمایشگاه زیستی شمال کشور در گیلان اذعان داشت : برای کاهش و رفع تهدیدات زیستی باید از سیاست هایی که مناسب تر و اثربخش تر است به عنوان راهبردهای اساسی استفاده نماییم زیرا پدافند زیستی سرمایه ملی است که در امنیت کشور، تامین سلامت و ایمنی عمومی نقش حیاتی دارد لذا با همکاری دانشگاه گیلان اقدام به احداث بزرگترین آزمایشگاه زیستی شمال کشور نمودیم که بزودی به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل گیلان خاطرنشان کرد: دستیابی به پیشرفت مورد نظر در سند چشم انداز کشور، اتخاذ سیاست باز دارندگی را ضروری می سازد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر