۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۳۵۷۰۶
تل آویو بررسی کرد
مقامات ارشد وزارت‌خارجه رژیم صهیونیستی از این نگران هستند که با خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل، دیگر نمی‌توان مانع از تلاش‌ها و ابتکار‌های این شورا در محکومیت اسرائیل شد.
به گزارش پایداری ملی،مقامات وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نسبت به پیامد‌های خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل برای اسرائیل و مسئله تصویب قطعنامه‌های بیشتر در محکومیت اقدامات تل‌آویو ابراز نگرانی کرده‌اند.

طبق نوشته‌ای که باراک راوید، خبرنگار شبکه ۱۰ اسرائیل در وبگاه آکسیوس منتشر کرده است، مقامات وزارت خارجه اسرائیل از این نگران هستند که خروج ایالات متحده از شورای حقوق بشر سازمان ملل، مسئله ممانعت از تلاش‌ها برای تصویب قطعنامه‌هایی علیه اسرائیل را دشوار می‌کند.

مقامات اسرائیلی می‌گویند که هرچند احساس می‌کنند که این شورا به شدت علیه این رژیم سوگیری دارد، اما عضویت ایالات متحده به نرم‌تر کردن و اصلاح برخی گام‌ها و اقدامات این شورا علیه اسرائیل کمک می‌کرد.

سه‌شنبه شب بود که مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا و نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد با قرائت یک بیانیه مطبوعاتی، تصمیم دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را در خروج از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، اعلام کردند. به گفته این دو، یکی از علل این تصمیم «سوگیری» این شورا علیه اسرائیل است.

نتانیاهو نیز روز گذشته از این تصمیم دولت آمریکا استقبال کرد و آن را «تصمیمی شجاعانه در مقابل نفاق و دروغ‌های شورای موسوم به حقوق بشر سازمان ملل» خواند.

اما علیرغم اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، مقامات ارشد وزارت خارجه این رژیم می‌گویند که زمان‌بندی خروج ایالات متحده مشکل‌آفرین است، زیرا تنها چند ماه پیش از پایان کار زید رعد الحسین، کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل انجام شده است. این مقامات ابراز امیدواری کردند که ایالات متحده دستکم تا زمان تعیین یک کمیسیونر جدید در شورا باقی بماند، تا مطمئن شود که فرد جایگزین به زعم آن‌ها «تعادل بیشتری» داشته باشد.

به گفته این مقامات وزارت خارجه اسرائیل، هم‌اکنون دستکم دو ابتکار و طرح در محکومیت اسرائیل در شورا در جریان است که با خروج آمریکا، ممانعت از تصویب آن‌ها دشوار می‌شود.

یکی از این ابتکار‌ها انتشار «فهرست سیاهی» از شرکت‌های اسرائیلی و بین‌المللی است که در شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری، شرق قدس‌اشغالی و بلندی‌های جولان فعالیت می‌کنند. چند ماه پیش بود که با فشار ایالات متحده، کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل انتشار این فهرست را به تعویق انداخت.

مورد دوم، تشکیل کمیسیون تحقیق درباره درگیری‌های خشونت‌آمیز در مرز‌های نوار غزه و اراضی اشغالی است. شورای حقوق بشر سازمان ملل پیشتر تصمیم به تشکیل این کمیسیون تحقیق گرفته بود، اما مقامات اسرائیلی از این نگرانی دارند که بدون ایالات متحده امکان ندارد که بتوان بر ترکیب این کمیسیون، اختیارات و نتیجه‌گیری‌هایش تأثیری گذاشته شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر