۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۳۵۶۸۸
مدیر آب و فاضلاب شهری چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت:: انتقال 19 میلیون مترمکعب آب از سد زیردان در پایین دست شهر ساربوک از توابع قصرقند در موضوع پدافند غیر عامل با اعتبار 250 میلیارد تومان آغاز شده است.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی،مسعود شعلی بر روز چهارشنبه اظهار داشت: شهر چابهار حدود 120 هزار نفر جمعیت دارد و شبکه آبرسانی آن با توجه به آب و هوای شرجی قدیمی و زنگ زده است.
وی افزود: هم اینک آب مورد نیاز شهر چابهار از آب شیرین کن 32 هزار و 500 متر مکعبی کنارک در فاصله 52 کیلومتری تامین می شود.
وی بیان کرد: روزانه حدود 17 هزار مترمکعب آب با کیفیت آشامیدنی و دارای استاندارد به 18 هزار مشترک آب در شهر چابهار تحویل می شود.
وی گفت: ساخت آب شیرین کن 50 هزار مترمکعبی برای آبرسانی مطلوب و در افق چشم انداز چند سال آینده در محدوده شهر چابهار به طرف بندر رمین ضروری است.
وی ادامه داد: انتقال 19 میلیون مترمکعب آب از سد زیردان در پایین دست شهر ساربوک از توابع قصرقند در موضوع پدافند غیر عامل با اعتبار 250 میلیارد تومان آغاز شده است.
مدیر آب و فاضلاب شهری چابهار با بیان اینکه عده ای از شهروندان آب لوله کشی را فقط برای شستشو و استحمام استفاده و برای آشامیدنی مصرف نمی کنند، خاطرنشان کرد: آب خریداری شده از آب شیرین کن کنارک با درجه ایی سی (هدایت الکتریکی آب) زیر 900 است.
شعلی بر تصریح کرد: ایی سی آب اگر بین 500 تا هزار و 500 باشد، این آب قابل آشامیدن است و هیچ مشکلی برای مصرف ندارد.
وی تصریح کرد: آب شهر چابهار کاملا سالم و دارای استاندارد لازم است.
به گزارش ایرنا چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر