۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۳۵۶۸۳
مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری سمنان:
جلسه هماهنگی و هم اندیشی کارگروه پدافند غیرعامل استان سمنان با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استان و جمعی از اعضای کارگروه امروز ۲۸خرداد در ساختمان مدیریت بحران استانداری برگزار شد.

جلسه هماهنگی و هم اندیشی کارگروه پدافند غیرعامل استان سمنان با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استان و جمعی از اعضای کارگروه امروز ۲۸خرداد در ساختمان مدیریت بحران استانداری برگزار شد.

طرح جامع پدافند غیرعامل استان در حال تدوین است

در این جلسه مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان با اشاره به نقش مردم به عنوان محور اصلی در پدافندغیرعامل یادآور شد: با توجه به افزایش تهدیدها در ابعاد مختلف نیاز است که توجه به تهدیدات دشمن در بحث پدافند در جهت کاهش آسیب پذیری، ایجاد بازدارندگی و استمرار خدمات رسانی دستگاه‌ها به مردم در شرایط اضطراری مهم وجدی تلقی شود،لذا بحث آموزش و مانورهای مستمر امری ضروری است.

ایرج کارخایی مصون سازی زیرساخت های مهم شهری را جزء برنامه های سازمان پدافند غیرعامل برشمرد و گفت :از آنجائیکه جان انسانها در پدافند غیر عامل مطرح است، لذا تخلیه اضطراری جمعیت و نحوه اسکان اضطراری یکی از نقاط ضعف در شرایط بحرانی و آموزش پدافند غیرعامل است که با این محور مانور هفته پدافندغیر عامل در استان را جهت گذاری کرده ایم.

وی از تدوین طرح جامع پدافند غیر عامل در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با ابلاغ این طرح جامع گامی ارزشمند در جهت مصون سازی مراکز استراتژیک استان برداشته خواهد شد که انتظار می رود، دستگاههای اجرایی ضمن حفظ آمادگی لازم و توانمندسازی مردم در شرایط بحرانی اهتمام ویژه ای بورزند.

 در این نشست پس از ارایه توضیحات دبیر کارگروه پدافند غیر عامل استان در رابطه با هم اندیشی جهت برگزاری موثرتر مانور هفته پدافند غیر عامل، اعضای کارگروه به بیان نقطه نظرات خود در این زمینه پرداختند که در پایان مقرر شد پس از ارزیابی مکان مناسب جهت اجرای مانور در شهرسمنان، دستگاههای اجرایی در نگارش و تدوین سناریو اهتمام ویژه ای نمایند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر