۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۳۵۶۴۷
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان:
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان گفت: بیش از ۷۰۰ نوع ماده مخدر در کمین جامعه است.

به گزارش پایداری ملی، عبدالرضا شهبازی ظهر سه شنبه در نشست خبری امروز در آستانه هفته مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به مقوله اعتیاد اظهار کرد: مواد مخدر یکی از چهار بحران بین المللی است و در راس آسیب های اجتماعی قرار داد.

۷۰۰ نوع ماده مخدر در کمین جامعه است/ خانواده ها نظارت کنند


وی خاطرنشان کرد: اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر از مهمترین سیاست های دولت است و ارتقا سطح فرهنگ عمومی از ملزومات تحقق این مهم محسوب می شود.


دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان یادآور شد: طبق پژوهش های صورت گرفته ۹۰ درصد خانواده های ایرانی از خطرات ناشی از اعتیاد ابراز نگرانی کرده اند.


شهبازی خانواده را رکن اصلی پیشگیری از اعتیاد برشمرد و ابراز کرد: متاسفانه ۵۵ درصد خانواده های معتادان پس از سه سال متوجه اعتیاد عضوی از خانواده شده اند این یعنی خانواده ها اهتمام لازم در نظارت بر اعضای خود را نداشته اند.


به گفته وی هر معتاد به طور مستقیم با چهار نفر در ارتباط است و اگر تدابیری برای معتادان اتخاذ نشود جامعه دچار آسیب می شود.


شهبازی با بیان اینکه اعتیاد پشت درب منزل همه ماست و استثنایی در ابتلا بدان وجود ندارد، گفت: نزدیکان حلقه نخست پیشنهاد دهندگان به مصرف مواد مخدر هستند.


به گفته دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان طبق بررسی های صورت گرفته نخستین پیشنهاد دهندگان برای مصرف مواد مخدر به افراد را دوستان با ۷۱. ۴۱، بستگان ۱۲. ۲۴ درصد، همکلاسی ها۳۲. ۱۳، اعضای خانواده ۲۹. ۷ و همکاران ۲۷. ۳ درصد به خود اختصاص داده اند.


وی با اشاره به افزایش تولید و تنوع مواد مخدر در جهان اظهار کرد: مواد مخدر از ۳۴۵ نوع به ۷۰۰ نوع افزایش یافته است ،میزان تولید تریاک در افغانستان به عنوان تولید کننده ۷۰ درصد تریاک مصرفی جهان از هفت هزار و ۷۰۶ هکتار با ۱۸۵ تن تولید سالانه در سال ۲۰۰۱ میلادی به ۳۲۸ هزار هکتار با بیش از ۹ هزار تن تولید افزایش یافته است.


شهبازی خاطرنشان کرد: از ۵۲۶ تن کشفیات تریاک جهان در سال ۲۰۱۶ سهم کشفیات جمهوری اسلامی ایران ۷۵ درصد بوده، از ۸۱ تن هرویین کشف شده سهم ایران ۱۷ درصد و از ۲۱ تن مرفین سهم ایران ۶۱ درصد بوده است. نرخ شیوع مواد مخدر در رده سنی ۱۵ تا ۶۴ سال در جهان ۳.۵ در ایران ۲.۶ و در استان زنجان ۲ است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر