۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۳۵۶۴۴
سفیر روسیه در لبنان با اشاره به لزوم بهبود اوضاع در جنوب سوریه و باقی نماندن آن در وضعیت فعلی که امکان فعالیت تروریست‌ها را فراهم می‌کند، تاکید کرد، دمشق تنها طرفی است که درباره آینده حضور ایران در سوریه تصمیم‌گیری می‌کند.

به گزارش پایداری ملی، الکساندر زاسپکین، سفیر روسیه در لبنان در گفتگو با شبکه خبری المیادین با اشاره به اینکه هیچ هماهنگی میان مسکو و تل‌آویو وجود ندارد و هدف از رایزنی‌ها با مسئولان اسرائیلی عادی‌سازی اوضاع در جنوب سوریه است، اظهار داشت: مسکو برای عمل به توصیه‌های اسرائیل برای تحت فشار گذاشتن دمشق آماده نیست.

زاسپکین گفت: نمی‌توانیم قطعی بگوییم چه کسی اقدام به بمباران غرب رودخانه فرات کرده اما می‌توانیم بگوییم حمایتی از سوی آمریکا برای فعالیت‌های تروریستی وجود دارد و با وجود توافقی که پیش از این برای مناطق کاهش تنش وجود داشته، گفتگو با آمریکایی‌ها بسیار سخت است.

سفیر روسیه در لبنان درباره اوضاع جنوب سوریه نیز افزود: باید وضعیت جنوب بهبود یابد و به این حالت که امکان فعالیت برای تروریست‌ها را ایجاد می‌کند، باقی نماند.

وی به مساله حضور ایران در سوریه پرداخت و گفت: اختلاف نظر ما با سوریه در مورد حضور ایران در سوریه اختلاف نظری فنی و تاکتیکی و نه استراتژیک است و دمشق تنها طرفی است که درباره آینده حضور ایران در سوریه تصمیم‌گیری می‌کند.

زاسپکین با تکذیب وجود هر گونه هماهنگی میان روسیه و رژیم صهیونیستی گفت: هیچ هماهنگی با تل‌آویو وجود ندارد و هدف از رایزنی‌ها با مسئولان اسرائیلی عادی‌سازی اوضاع در جنوب سوریه است و ما برای عمل به توصیه‌های اسرائیل برای تحت فشار گذاشتن سوریه آماده نیست.

وی افزود: ما برای مقابله وارد خاک سوریه نشدیم بلکه بنا بر درخواست دمشق این کار را کردیم و با هر گونه افزایش تنشی از سوی آمریکایی‌ها، تروریست‌ها یا اسرائیلی‌ها مقابله می‌کنیم.

سفیر روسیه: مسکو برای عمل به توصیه‌های اسرائیل درباره سوریه آماده نیست

سفیر روسیه در لبنان درباره راه‌حل سیاسی بحران سوریه با تاکید بر حمایت کشورش از مذاکرات ژنو گفت: ما روند مذاکرات ژنو را تشویق کرده و از اتمام فعالیت‌های کمیته قانون اساسی جهت برگزاری انتخابات حمایت می‌کنیم.

این مسئول روس درباره آنچه در رسانه‌ها درباره حملات شیمیایی منتشر می‌شود، گفت: ما اکنون موضعگیری‌مان نسبت به تبلیغات درباره حمله شیمیایی جدید را اعلام نمی‌کنیم و تنها می‌گوییم، نشانه‌های خطرناکی در عملکرد غرب وجود دارد.

زاسپکین با اشاره به تحریم‌ها غرب علیه روسیه تاکید کرد: مسکو خواستار لغو تحریم‌ها نیست و موضعگیری ما ارتباطی با اصل تحریم‌ها ندارد.

وی افزود: آمریکایی‌ها از هشدارهای امنیتی درباره مسابقات جام جهانی فوتبال برای تخریب چهره روسیه استفاده می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر