به گزارش پایداری ملی، دانشمندان دانشگاه میشیگان دریافتند که استفاده از سلاح های هسته ای توسط آمریکا،حتی اگر دشمن به حمله آنها پاسخ ندهد،منجر به مرگ ده ها میلیون آمریکایی خواهد شد.در خوش بینانه ترین حالت، که در آن تبادل آتش و انهدام متقابل وجود ندارد، زمستان هسته ای جهانی آسیب قابل توجهی به کل بشریت و از جمله ساکنان ایالات متحده خواهد زد.

مرگ 10 میلیون آمریکایی در صورت استفاده از بمب هسته‌ای

دکترین تخریب متقابل پیش بینی میکنند که استفاده از سلاح های کشتار جمعی بین دو طرف، منجر به نابودی کامل آن ها خواهد شد. محققان به این نتیجه رسیده اند که درصورت بروز چنین اتفاقی،وضعیتی به نام زلزله زیست محیطی به وجود خواهد آمد،که موجب  آلودگی رادیواکتیو در تمام سطح جهان و همچنین ظهور ابرهای دوده خواهد شد که از نفوذ نور خورشید جلوگیری می کنند. کارل ساگان، ستاره شناس آمریکایی،پیش بینی زمستان هسته ای را می کند، که به گرسنگی جهانی و مرگ و میر صدها میلیون نفر از مردم منجر خواهد شد،حتی در کشورهایی که در جنگ شرکت نکرده اند.

به گفته دانشمندان، اگر ایالات متحده از هفت هزار کلاهک هسته ای استفاده کند، 5 میلیون آمریکایی از گرسنگی خواهند مرد. با این حال، محققان خاطرنشان می کنند که این برآوردها محافظه کارانه هستند، یعنی عواقب بسیار جدی تری وجود خواهد داشت.

منبع:برنا