۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۳۵۶۱۱
سنای آمریکا با اکثریت آراء بودجه نظامی 716 میلیارد دلاری پیشنهادی کاخ سفید را مورد تصویب قرار داد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از رویترز، سنای آمریکا بودجه 716 میلیارد دلاری دفاعی این کشور را مورد تصویب قرار داد و از درخواست دونالد ترامپ تقویت و توسعه ارتش این کشور حمایت کرد.

سنا بودجه نظامی هنگفت 716 میلیارد دلاری آمریکا را تصویب کرد


براساس این گزارش، سنای آمریکا که اکثریت آن جمهورخواه است با 85 رای موافق در برابر 10 رای مخالف بودجه سالانه نظامی این کشور در سال 2019 که به دولت این کشور اجازه می‌دهد از ارتش در طیف گسترده‌تری از موارد در  خارج از مرزها استفاده کند را مورد تصویب قرار داد.


این طرح پیش از اجرا شدن باید در مجلس نمایندگان آمریکا نیز به رای گذاشته شود و بعد از تصویب باید به امضای رئیس جمهور آمریکا برسد.


براساس این طرح، 639 میلیون دلار از بودجه سالانه دفاعی آمریکا صرف مسائلی نظیر خرید تسلیحات، کشتی و هواپیما و همچنین حقوق نیروهای ارتش خواهد شد و 69 میلیون دلار نیز به کشمکشها و بحرانهایی که درحال حاضر ارتش با آن درگیر است اختصاص خواهد یافت.


سنای آمریکا همچنین اصلاحیه‌ای را مورد تصویب قرار داد که تلاش کاخ سفید برای آغاز دوباره روابط تجاری شرکتهای آمریکایی با شرکت چینی ZTE را متوقف خواهد کرد.


کنگره پیش از این از اعمال جریمه 1.3 میلیارد دلاری علیه شرکت ZTE چین به خاطر نقض تحریمها علیه ایران و کره شمالی خبر داده بود.


دولت آمریکا پیش‌تر تأمین قطعات مورد نیاز ZTE توسط شرکت‌های آمریکایی را به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران ممنوع اعلام کرده بود، اما در قالب توافق آمریکا با چین این تحریم به جریمه نقدی تبدیل شد.


این اقدام دولت آمریکا از سوی برخی نمایندگان کنگره آمریکا مورد انتقاد قرار گرفته بود، چرا که آنها معتقدند ترامپ در حال تسلیم شدن در برابر فشارهای پکن است و این در حالی است که سازمان‌های امنیتی آمریکا اعلام کرده‌اند که این اقدام می‌تواند برای امنیت ملی آمریکا مخاطره آمیز باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر