۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۳۵۵۸۲
حریرچی با اشاره به افزایش ۹ درصدی قیمت سبد دارویی کشور در سال جاری، گفت: بعضی دارو‌ها کاهش قیمت خواهند داشت و بعضی دارو‌ها زیر ۹ درصد افزایش قیمت خواهند داشت و بعضی دارو‌ها نیز بیشتر از ۹ درصد افزایش قیمت خواهند داشت.
به گزارش پایداری ملی،سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: در حال حاضر با کمبود ۵۷ قلم داروی وارداتی مواجه هستیم، اما در زمینه دارو‌های ژنریک و برند ژنریک، کمبود جدی نداریم.

دکتر ایرج حریرچی در نشست خبری روز دوشنبه، در ابتدا ضمن تشریح مهم‌ترین رویداد‌ها و اخبار حوزه سلامت، در ادامه به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی با عنوان این مطلب که نظام پرداخت در حوزه سلامت ایران بر اساس سه روش حقوق، کارانه و سرانه صورت می‌گیرد، افزود: ارائه خدمات عادلانه در نظام سلامت، بر اساس عدالت در پرداخت‌ها محقق می‌شود.

حریرچی ادامه داد: اشکال پرداخت کارانه برای خریدار خدمت، این است که می‌تواند هزینه‌ها را افزایش دهد.

وی تأکید کرد: نظام پرداخت، رفتارساز است.

حریرچی گفت: نظام پرداخت غالب در بیمارستان‌های کشور، کارانه است.

سخنگوی وزارت بهداشت، افزود: در حال حاضر نظام پرداخت در روستا‌ها و حاشیه شهرها، بر اساس سرانه است.

وی با عنوان این مطلب که در زمینه دارو‌های ژنریک و برند ژنریک کمبود جدی نداریم، گفت: در حال حاضر با کمبود ۵۷ قلم داروی وارداتی مواجه هستیم که البته مشابه داخلی این دارو‌ها وجود دارد.

حریرچی با تاکید بر اینکه تمامی بیمارستان‌ها ملزم به تامین تجهیزات پزشکی برای بیماران در داخل بیمارستان هستند، تصریح کرد: هیچ گونه افزایش قیمتی در زمینه تجهیزات پزشکی نداریم.

سخنگوی وزارت بهداشت، با هشدار به وارد کنندگان تجهیزات پزشکی که بخواهند با قیمت‌های نامتعارف و بالاتر از نرخ ارز وارداتی محصولات خودشان را بفروشند، گفت: با افرادی که بخواهند منافع شخصی را بر منافع و مصالح مردم، ترجیح دهند، برخورد قانونی می‌شود.

حریرچی ادامه داد: در حال حاضر ۲۷۰ هزار قلم تجهیزات پزشکی ثبت شده در وزارت بهداشت وجود دارد که با هماهنگی بانک مرکزی، نسبت به تخصیص ارز برای تامین این تجهیزات پزشکی اقدام می‌شود.

وی با اشاره به افزایش ۹ درصدی قیمت سبد دارویی کشور در سال جاری، گفت: بعضی دارو‌ها کاهش قیمت خواهند داشت و بعضی دارو‌ها زیر ۹ درصد افزایش قیمت خواهند داشت و بعضی دارو‌ها نیز بیشتر از ۹ درصد افزایش قیمت خواهند داشت.

سخنگوی وزارت بهداشت، در ادامه به وضعیت بیماری تب کریمه کنگو در کشور پرداخت و افزود: تاکنون ۳۴ نفر مبتلا شده اند و سه نفر نیز در اثر ابتلا به این بیماری، فوت شده اند که بیماری زمینه‌ای داشته اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر