۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۳۵۵۱۱
رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عیدفطر:
رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند: قدرت‌های شیطانی دائم در حال توطئه و نقشه علیه ملت ایران هستند و آمریکا در منطقه شکست خورده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، همزمان با اقامه‌ نماز باشکوه عید سعید فطر در سراسر کشور، هزاران نفر از مردم مؤمن تهران، صبح امروز نماز عید فطر را به امامت رهبر انقلاب اسلامی در مصلای امام خمینی (رحمه‌الله) اقامه کردند.

گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر به شرح زیر است:

خدای متعال ماه رمضان را میدان مسابقه‌بین مؤمنین قرار داده است که به‌ وسیله‌ اطاعت خداوند به رضای الهی نزدیک بشوند. هر سال در این مسابقه بحمدالله ملت ما امتیازات بیشتری به دست می‌آورند.

وقتی مقایسه می‌کنیم هر سال را با سال‌های قبل از آن، پیشرفت در معنویت و در کارهای نیک و اعمال مقرب انسان به خدای متعال را در میان مردم بیشتر می‌بینیم. بنده امسال تحقیق کردم، کسب اطلاع کردم، مجالس دعا و مناجات و توسل و موعظه از همه‌ سال‌ها گرم‌تر و گیراتر و پرجمعیت‌تر بوده است؛ این همان میدان مسابقه است.

در مساجد افطاری دادن به مردم، سنتی که چند سال است بحمدالله در بین مردم معمول شده است؛ در مساجد، در خیابان‌ها، در کوچه‌ها، در مسیرها فرش می‌اندازند و افطاری ساده می‌دهند یا بسته‌های افطاری را بین مردم تقسیم می‌کنند... این پیشرفت در این مسابقه است و آن‌گاه راه‌پیمایی روز قدس که حقیقتاً پدیده‌ منحصر به‌فردی است در جمهوری اسلامی و امسال از هر سال برجسته‌تر بود. در آفتاب داغ و هوای گرم و بعد از شب 23 ماه رمضان، چند ساعت بعد از پایان شب و پس از بیداری شب احیا آمدند به میدان. برای ما گزارش کردند که امسال در اغلب شهرهای کشور، جمعیت راه‌پیمایان پرشورتر و بیشتر از سال‌های گذشته بود.

این ملت بیدار و آماده است؛ این ملت خسته نیست. کسانی که تبلیغ می‌کنند که این ملت خسته است، خودشان خسته‌اند، خودشان بی‌نشاط‌اند؛ این را تعمیم می‌دهند و قیاس به نفس می‌کنند.

این ملتی که بعد از یک شب احیا، با آن هیجان، با آن شور و نشاط، از همه‌ قشرهای مردم، زن و مرد و پیر و جوان، وارد خیابان‌ها می‌شوند و آن راه‌پیمایی را به راه می‌اندازند، این ملت خسته نیست، ناامید نیست. این ملت، میدان کار را میدان مسابقه می‌داند و معنویت او روزبه‌روز بحمدالله بیشتر خواهد شد.

️ روز قدس امسال در میان ملت‌های دیگر هم رونق و شکوفایی بیشتری داشت و گسترده‌تر بود. خبرهایی که از کشورهای مختلف به ما می‌رسید، نشان می‌داد که ملت‌ها در کشورهای گوناگون روز قدس را گرامی می‌دارند. این به معنای این است که علی‌رغم تبلیغات دشمنان، نزدیکی میان ملت‌های مسلمان با ملت بزرگ ایران بیشتر شده است؛ جهت‌گیری آن‌ها به یکدیگر نزدیک‌تر شده است.

البته قدرت‌های شیطانی دائم در حال توطئه و نقشه علیه ملت ایران هستند؛ چون از ایستادن، اقتدار و فکر بلند ابتکاری او برای زندگی ملی در میان ملت‌ها نگران‌اند. البته این قدرت‌ها تلاش خودشان را می‌کنند و ان‌شاءالله شکست می‌خورند.

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که 7 هزار میلیارد دلار در این منطقه خرج کردیم و چیزی دستمان نیامده؛ این معنایش شکست است. آمریکا در منطقه شکست خورده است؛ شیطان بزرگ نتوانسته است با آن‌همه تلاش، با آن‌همه وسوسه و دمدمه به مقصود خود برسد. فقط پول را خرج کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر