۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۳۵۵۰۰
اردکانیان در حاشیه جلسه هیات دولت:
وزیر نیرو گفت: با صرفه جویی و درست مصرف کردن آب و برق می‌توانیم تابستان را بدون دردسر سپری کنیم.
به گزارش پایداری ملی، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به تاثیر مثبت بارش باران در رفع کمبود آب اظهار داشت: در پاییز و زمستان گذشته به لحاظ بارندگی در وضعیت نامناسبی بودیم و در پایان سال تنها صد میلیمتر در کشور بارش داشتیم.

میزان بارشها نسبت به سال گذشته 27 درصد کاهش داشته است

وزیر نیرو با بیان اینکه میزان بارشها نسبت به سال گذشته 27 درصد کمتر شده است، افزود: در استانهای سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و کرمان نسبت به سال قبل با 75 درصد کم بارشی مواجه هستیم. تمهیدات لازم برای آب شرب این مناطق اندیشیده شده است. تنها استانهای غربی و شمال غربی کشور 20 درصد افزایش بارش داشتند و در شرایط خوبی هستند.

وی با بیان اینکه در تابستان امسال هم و غم ما اين است با كمك مردم شرايط آب شرب مورد قبول باشد و مردم دچار دردسر نشوند،

اردکانیان با مرتبط دانستن بارش‌ها در میزان تولید برق اظهار کرد: بر اساس برآوردها، ۵ هزار مگاوات نسبت به مصرفی که پیش بینی کرده‌ایم، کاهش تولید داریم و کلید حل موضوع کمبود آب شرب و برق دست مردم است.

وزیر نیرو تاکید کرد: از الان با صرفه جویی و درست مصرف کردن می توانیم تابستان را بدون دردسر سپری کنیم.

اردکانیان درباره شایعه انتقال آب کارون به بصره اظهار کرد:‌ رسما اعلام می‌کنم هیچ برنامه ای برای انتقال آب به بیرون مرزها تحت هیچ شرایطی نداریم . چنین مباحثی در دهه هشتاد هم مطرح ، ولی منتفی شد و الان هم این بحث‌ها منتفی است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد گرانی قبض‌های برق گفت: طبق مصوبه دولت از اول اردیبهشت قبض‌های برق افزایش 7 درصدی داشته است.

اردکانیان درباره اظهارلات نتانیاهو نیز بیان کرد: ایران سابقه چند هزار ساله در مدیریت آب دارد و ما می توانیم مبنعی برای سایرین برای ارائه شیوه‌ های سازگاری با آب باشیم، البته مشکلاتی هم داریم و به فناوری‌های جدید نیازمندیم، اما به همه ابزارها و فناوری‌ها دسترسی کامل داریم .

وزیر نیرو با اشاره به سابقه قرارداد صلح اعراب و اسرائیل اظهار کرد: مسئله آبی یکی از مهمترین مسائل این قرارداد بودتا حق آبه رسمی کشورهای عربی نادیده گرفته شود و از این طریق مسئله جنگ آب تئوریزه شود، حالا احتمالا با توجه به بعضی بی‌مبالاتی‌های برخی تریبون‌داران آنها به این هوس افتاده اند که تنازع آب را در ایران گسترش داده و اطلاعات مربوط به منابع آب در کشور را به دست آورند تا بدانند چه اختلافاتی بر سر آب در کشور وجود دارد، اما مردم هیچ‌وقت در زمین این دولت غاصب بازی نکرده اند و وظیفه تریبون داران این است که موضوع آب را از لیست رقابت‌های سیاسی واجتماعی خود خارج کنند و اجازه دهند مسئولان این مشکل را حل کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر