۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۳۵۴۷۰
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در خانه ملت جزییات جلسه ستاد بحران خشکسالی و سرمازدگی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.

به گزارش پایداری ملی، شهباز حسن پورلحظاتی پیش ستاد بحران کشور به منظور بررسی خشکسالی و سرمازدگی استان کرمان در محل کمیسیون اقتصادی با حضور مهندس نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور، "محمدجواد فدایی" سرپرست استانداری کرمان و نمایندگان استان کرمان تشکیل شد.

درخواست تامین فوری مبلغی برای تامین آب روستاهای کرمان

وی با اشاره به بحران خشکسالی در استان کرمان، اعلام کرد: با توجه به شرایط خاص پیش آمده در استان کرمان خواستار تشکیل جلسه فوریت ستاد بحران کشور با حضور دکتر "نوبخت" معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور یا دکتر لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی جهت رسیدگی به مسایل و مشکلات خشکسالی‌ها به استناد 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را شده بودم.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین درخواست اختصاص اعتبارات لازم به صورت هزینه‌ای از محل ماده 12 قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران در این جلسه داده شد که بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 1393 به منظور کمک به خسارت دیدگان بخش کشاورزی در جنوب و شمال استان شامل بخشیدگی جرایم وام‌های کشاورزان ناشی از سرمایه زدگی، پرداخت تسهیلات کم بهره به میزان 50 میلیون ریال به ازای هر هکتار از باغات خسارت دیده و اختصاص اعتبار لازم به صندوق بیمه کشاورزی در این جلسه داده شد.

وی در پایان با اشاره به بارندگی‌های ناچیزی که در برخی از نقاط استان شده است، خاطر نشان کرد: در این جلسه نیز درخواست تامین فوری مبلغی جهت تامین آب شرب روستاهای فاقد آب را کردیم.  
 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر