۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۳۵۴۴۵
یک مقام رسمی در روابط عمومی مرکز آمار، صحبت آقاپور عضوفراکسیون زنان مجلس مبنی بر وجود ۲۴ هزار بیوه زیر ۱۸ سال در کشور را تکذیب و با ارجاع به گزارش رسمی مرکز آمار درخصوص تعداد واقعی این زنان مشخص گردید آمار رسمی و واقعی تعداد این زنان اختلاف فاحشی با امار ارائه شده توسط نماینده مردم شبستر دارد.
به گزارش پایداری ملی،یک مقام رسمی در روابط عمومی مرکز آمار، صحبت آقاپور عضوفراکسیون زنان مجلس مبنی بر وجود ۲۴ هزار بیوه زیر ۱۸ سال در کشور را تکذیب و با ارجاع به گزارش رسمی مرکز آمار درخصوص تعداد واقعی این زنان مشخص گردید آمار رسمی و واقعی تعداد این زنان اختلاف فاحشی با امار ارائه شده توسط نماینده مردم شبستر دارد.

به گزازش عیارآنلاین، معصومه آقاپور علیشاهی نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگویی با خبرگزاری مجلس در تاریخ ۶ خرداد ۱۳۹۷ خبر از وجود ۲۴ هزار بیوه زیر ۱۸ سال در کشور داده است؛ با پیگیری‌های عیارآنلاین از مرکز آمار برای صحت و سقم صحبت این نماینده مجلس یک مقام رسمی در روابط عمومی این مرکز، آمار ارائه شده عضو فراکسیون زنان مجلس را نه تایید و نه رد کرد و آمار رسمی مرکز آمار در خصوص تعداد زنان بیوه زیر ۱۸ سال را به گزارش منتشر شده در سایت این مرکز تحت عنوان گزارش «جمعیت ۱۰ ساله وبیشتر برحسب سن، جنس و وضع زناشوئی» ارجاع داد.

در این گزارش که در سال ۱۳۹۶ منتشر شده است، جمعیت این زنان ۱۱/۲۱۲ (یازده هزار و دویست و دوازده نفر) در سنین ۱۰ تا ۱۹ سال عنوان شده است. با این تفاسیر و به فرض توزیع یکسان طلاق در گروه‌های سنی زیر ۱۹ سال، زنان بیوه زیر ۱۸ سال باید حدود ۹ هزار نفر باشند.

در یک سال گذشته برخی اعضای فراکسیون زنان مجلس با ارائه آمار‌های نادرست سعی بر القای بحرانی بودن وضعیت ازدواج‌های زیر ۱۸ سال در کشور هدارند تا بتوانند در مجلس شورای اسلامی قانونی را مصوب کنند تا ازدواج‌های زیر این سنین ممنوع شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر