۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۳۵۴۴۲
به تازگی واحدی در شرکت بهره برداری مترو تعطیل شده است. واحدی که به گفته فعالان این بخش اگر پروژه‌هایش به ثمر می‌رسید، میلیارد‌ها تومان در هزینه‌های شرکت مترو صرفه جویی می‌شد.
به گزارش پایداری ملی،به تازگی واحدی در شرکت بهره برداری مترو تعطیل شده است. واحدی که به گفته فعالان این بخش اگر پروژه‌هایش به ثمر می‌رسید، میلیارد‌ها تومان در هزینه‌های شرکت مترو صرفه جویی می‌شد.
مترو

به گفته یکی از فعالان این بخش، در سال ۱۳۹۵ و پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری شرکت بهره برداری مترو تهران اقدام به راه اندازی مدیریت اقتصاد مقاومتی و بومی سازی می‌کند. واحدی که قبل از آن در دل مدیریت بازرگانی تخصصی که بخشی از کار آن خرید خارجی و واحد‌های فنی شرکت بود، کم توجه مانده بود.

این مدیریت در جهت تولید ملی و خودکفایی مترو تهران که بیش از یک میلیون قطعه دارد با نگاه شهر تهران و سایر کلانشهر‌های دارای مترو اقدام تشکیل شده بود، اما متاسفانه با تغییر مدیریت ارشد شرکت و تغییر نگرش ها، چارت‌های سازمانی در زمان استعفا شهردار تهران دگرگون شده و این مدیریت با تلاش دوساله به پایان کار خود رسید. در مدت فعالیت این مدیریت پروژه‌های ملی در زمینه ریلی آغاز به کار کرد، از جمله مهم‌ترین این پروژه‌ها می‌توان به ساخت باطری نیکل کادمیوم برای اولین بار در کشور با همکاری شرکت صباباطری اشاره کرد، همین پروژه حداقل چیزی نزدیک به ۴ میلیارد تومان صرفه جویی با نرخ ارز ۴۲۰۰ تومان برای شرکت در مدت ۳ سال فراهم می‌کرد.

از دیگر پروژه‌ها می‌توان به ساخت داخل هسته مرکزی سوزن، ریل سوم، مسترکنترل، لیزرنگار پروفیل چرخ، کابل کفشک جریان، سیستم اطلاع رسانی مسافر، درزین نفربر، کامپیوتر قطار‌های خط ۵ (کرج)، مقره‌های سیلیکونی، قطعات پله برقی و.. اشاره کرد. تمامی این پروژه‌ها با همکاری بخش‌هایی از وزارت دفاع که بسیار توانمند هستند و بخش‌هایی خصوصی که همگی در صورت پیشرفت پروژه‌ها باعث صرفه جویی ارزی و اشتغال می‌شود. در حالی که ما در دوره خروج شرکت‌های خارجی از کشور و احتمالا دوباره تحریم‌های جدید روبرو هستیم، چرا زیرساخت‌های تولید اشتغال و خودکفایی را از بین می‌بریم؟

به نظر می‌رسد شهردار تهران که در آغازین روز‌های کاری خود، حمایت از تولید ملی را سرلوحه کار قرار داده است از این تغییر ساختار‌ها با خبر نیست.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر