۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۳۵۴۳۰
کارمند سفارت آمریکا در هاوانا در تاریخ ۲۷ مه تحت تاثیر حملات صوتی قرار گرفته است، با این حال وزارت امور خارجه کوبا اعلام کرد، تحقیقات کامل و فوری در نزدیکی محل اقامت این دیپلمات انجام شده، اما هیچ منبع صوتی که بتواند به سلامت انسان آسیبی برساند، پیدا نشده است.
به گزارش پایداری ملی، سفارت آمریکا به وزارت امور خارجه کوبا در مورد یک بیماری ناشناخته برای دیپلماتی آمریکایی خبر داده که ظاهرا شبیه حملات سابق صوتی است.

به گزارش تاس، کارمند سفارت آمریکا در هاوانا در تاریخ ۲۷ مه تحت تاثیر حملات صوتی قرار گرفته است، با این حال وزارت امور خارجه کوبا اعلام کرد، تحقیقات کامل و فوری در نزدیکی محل اقامت این دیپلمات انجام شده، اما هیچ منبع صوتی که بتواند به سلامت انسان آسیبی برساند، پیدا نشده است.

وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرده، همانطور که در موارد قبلی نیز امکان دسترسی به دیپلمات‌های ادعایی آسیب دیده برای کارشناسان کوبایی وجود نداشته از این رو آماده است همکاری کاملی را با مقامات آمریکایی جهت روشن شدن این وضعیت و ارایه بهترین مراقبت‌های پزشکی انجام دهد.

روز جمعه این هفته اعلام شد، دو نفر از کارمندان سفارت آمریکا تحت معاینات پزشکی به دلیل وقوع بیماری ناشناخته قرار گرفته‌اند که شبیه موردی است که اخیرا برای یکی از دیپلمات‌های آمریکایی در چین نیز رخ داده است.

دولت آمریکا ادعا می‌کند تا ماه اوت ۲۰۱۷ میلادی ۲۴ نفر از دیپلمات‌هایش تحت تاثیر عوامل ناشناخته با علایمی همچون تهوع، سرگیجه و از دست دادن شنوایی به پزشکان آمریکایی مراجعه کردند که برخی نشانه‌های آسیب مغزی در آنان شناسایی شده است.

با این حال در ماه اکتبر کارشناسان کوبا نتایج اولیه تحقیقات خود را در این باره اعلام کردند. به گفته آنان هیچ گونه شواهدی وجود ندارد که نشان از حملات صوتی در هاوانا به دیپلمات‌های آمریکایی باشد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر