۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۳۵۴۰۹
مدیرکل راه و شهرسازی استان:
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: امروز 75 درصد جمعیت استان در شعاع 15 کیلومتری شهر قزوین سکونت دارند که این موضوع یک تهدید در حوزه پدافند غیرعامل محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان قزوین به‌منظور ارائه آخرین آمار و پروژه‌های این وزارت خانه در سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد. 

مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین، در این نشست با بیان اینکه نیازمند برگزاری چنین جلساتی برای تعیین راهبردهای سیاست‌گذاری در حوزه حمل‌ونقل استان هستیم، اظهار کرد: باید هر واحدی متناسب با اطلاعات موجود سیاست‌های لازم را در دستور کار خود قرار داده و تلاش کند تا هماهنگی بیشتر در سایه نزدیکی بین دستگاه‌ها ایجاد شود. 

وی افزود: طبق آمار ارائه‌شده از سوی مسئولان استانی استقبال از حمل‌ونقل عمومی ضعیف است و مردم به سمت حمل‌ونقل خصوصی رغبت بیشتری دارند، لذا نیاز است تدابیر لازم برای افزایش جذابیت حمل‌ونقل عمومی مورد توجه بیشتر دست‌اندرکاران امر قرار بگیرد. 

حق لطفی تصریح کرد: امروز عمده مسافران قزوین در شمال شهر قرار دارند اما پایانه مسافربری در جنوب شهر موجب شده تا رغبت برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی کاهش یابد ازاین‌رو بهتر است برای ایجاد پایانه‌ای در شمال شهر اقدام شود. 

این مسئول عنوان کرد: شناسایی مشکلات حوزه حمل‌ونقل و اتخاذ نسخه مناسب با آن می‌تواند موجب شود تا مردم به سمت استفاده از حمل‌ونقل عمومی گرایش بیشتری پیدا کنند. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اعلام کرد: امروز 75 درصد جمعیت استان در شعاع 15 کیلومتری شهر قزوین سکونت دارند که این موضوع یک تهدید در حوزه پدافند غیرعامل محسوب می‌شود. 

وی تأکید کرد: در مجموع استان 6 هزار راه اصلی و فرعی وجود دارد که در راستای اجرایی کردن سیاست‌های معماری راه نیازمند آن هستیم که کریدورها و راه‌های اصلی استان شناسایی و زمینه استاندارسازی هر چه بیشتر آن فراهم شود. 

حق لطفی با اعلام اینکه 2 خطه شدن راه آهن قزوین-تهران و قزوین-زنجان و بهره برداری از خط آهن قزوین-رشت در آینده نزدیک می تواند در سرعت بخشی و استقال مردم از حمل و نقل ریلی نقش قابل توجهی داشته باشد، خاطرنشان کرد: امروزه توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی یکی از تکامل یافته ترین دیدگاه های توسعه شهری است که بر ارتباط متقابل حمل و نقل عمومی و توسعه شهری تاکید دارد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر