۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۳۵۳۹۳
مدیر امور آب و فاضلاب خرمشهر گفت: کارخانه آبشیرین کن خرمشهر که از سال ۸۵ با ظرفیت تولید ۱۰ هزار مترمکعب به عنوان پدافند غیر عامل و برای استفاده در مواقع نیاز تاسیس شده بود پس از توقف فعالیت یکساله، با اخذ مجوز، ظرف ۷۲ ساعت آینده فعالیت خود را از سر خواهد گرفت که می تواند آبی با ای.سی پایین را به سیستم آبرسانی تزریق کند.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی،؛غلامرضا پورجلالی مدیر امور آب و فاضلاب خرمشهر، گفت: در مدت اخیر شوری آب خرمشهر از حد استاندارد عبور کرده که با اتخاذ تدابیری این مشکل در مدتی کوتاه و حداکثر تا یک ماه دیگر رفع می شود.

وی افزود: شوری آب شرب در شبکه های خرمشهر که با معیار ای.سی سنجیده می شود، در مدت اخیر سه هزار و ۵۰۰ میکروموس رسیده که از نرمال  ۵۰۰ تا دو هزار میکروموس فاصله دارد و می توان گفت از نظر شوری از حد استاندارد گذشته است اما استانداردهای بهداشتی دیگر را داراست.

مدیر امور آب و فاضلاب خرمشهر ، کاهش ۵۰ درصدی ذخایر آبی پشت سدها، کاهش نزولات جویی در دو سال گذشته، تاثیرات جز و مد دریا بر کیفیت آب رودخانه و  همچنین کاهش کیفیت آب کارون و کرخه در اثر احداث سدهای بالا دستی که به کاهش آب ورودی  به این دو رودخانه به عنوان دو منبع تامین کننده آب شرب خرمشهر هستند را از عمده دلایل افزایش شوری آب این شهرستان دانست.

پورجلالی از راه اندازی مجدد کارخانه آب شرین کن خرمشهر بعد از توقف یک ساله به عنوان اقدامی در راستای کاهش شوری آب خبر داد و گفت: کارخانه آبشیرین کن خرمشهر که از سال ۸۵ با ظرفیت تولید ۱۰ هزار مترمکعب به عنوان پدافند غیر عامل و برای استفاده در مواقع نیاز تاسیس شده بود پس از توقف فعالیت یکساله، با اخذ مجوز، ظرف ۷۲ ساعت آینده فعالیت خود را از سر خواهد گرفت که می تواند آبی با ای.سی پایین را به سیستم آبرسانی تزریق کند.

وی  همچنین از راه اندازی تاسیسات آب شیرین کن دیگری برای شیرین سازی آب دریا  در خرمشهر خبر داد و افزود: قرار است با کمک بخش خصوصی آب شیرین کن دیگری با ظرفیت بالاتر که بتواند آب دریا را هم به شوری استاندار برساند در خرمشهر راه اندازی کند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر