۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۳۵۳۷۴
معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان در کمیسیون مقابله با بیوتروریسم شورای پدافندغیرعامل بیان کرد:
معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان در کمیسیون مقابله با بیوتروریسم شورای پدافندغیرعامل بیان کرد: هدف اصلی دشمن از کار انداختن منافع حیاتی یک کشور است
به گزارش پایداری ملی؛ نخستین جلسه کمیسیون مقابله با بیوتروریسم شورای پدافند غیرعامل استان گیلان در سال جاری به ریاست علی اصغر جمشید نژاد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان و با حضور امیر محمد پور دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گیلان و سایر اعضای کمیسیون برگزار شد.

این کمیسیون با دستور کار بررسی و رصد تهدیدات بالقوه و بالفعل در زمینه های مختلف و شناخت تهدیدات بیولوژیک و گستره ماموریت کاری دستگاه های عضو در حوزه بیوتروریسم تشکیل شد.

ایجاد امنیت محیط در سازمان ها امری ضروری است

معاون سیاسی،امنیتی استانداری گیلان در این جلسه به شناخت تهدیدات بیولوژیک و اقدام پیشگیرانه در حوزه پدافند غیر عامل تاکید  و افزود: ایجاد امنیت محیط در سازمان ها امری ضروری است.

علی اصغر جمشید نژاد با بیان اینکه بیوتروریسم در زمره خطرناکترین شاخه های تروریسم است،تاکید کرد: اهمیت این مقوله تا آنجا است که می تواند حتی حیات بشری را تهدید کند لیکن باید آن را بسیار مهم و جدی تلقی کرد.

مسئله بیوترویسم حقوق بشر و بین الملل را تهدید میکند

وی افزود: مسئله بیوتروریسم مقوله خطرناکی است که باید به آن توجه ویژه شود این امر، حقوق بشر و بین الملل را تهدید می کند.

جمشیدنژاد تلاش در حوزه مقابله با بیوتروریسم را اهتمام برای نجات جان مردم دانست و گفت : اگردر بحث مبارزه با بیوتروریسم هوشیار نباشیم با خطرات جبران ناپذیری مواجه خواهیم شد چرا که هدف اصلی دشمن از کار انداختن منافع حیاتی یک کشور است و باید هوشیار بود و غفلت نکنیم.

پیشگیری در مقابله با تهدیدها از وظایف پدافند غیرعامل است

معاون سیاسی،امنیتی استانداری افزود: برای پیشگری و مقابله با تهدیدها باید در بخش های مختلف تهدیدهای احتمالی رصد و پیگیری شود که این مسئولیت در حوزه پدافند غیرعامل است

آموزش و فرهنگ سازی در حوزه پدافند غیرعامل اهمیت زیادی دارد

جانشین رییس شورای پدافند غیرعامل استان رفع تهدیدات بیوتروریسم را در فعالسازی کمیسیون و کارگروه های قرارگاه  ضروری دانست و یادآور شد: آموزش و فرهنگ سازی در حوزه پدافند غیر عامل  و استفاده از ظرفیت فعالیت های پژوهشی هدفمند در این زمینه اهمیت زیادی دارد.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان

پدافند غیرعامل، به‌عنوان مقرون ‌به ‌صرفه‌ترین روش دفاع در مقابل عوامل تهدیدکننده سلامت میباشد.

در ادامه جلسه سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با تشریح موضوع مخاطرات بیوتروریسم بیان کرد : امروزه مخاطرات بیوتروریسم و عواقب وخیم ناشی از آن در جوامع، به یکی از مفاهیم جدید و مهم تبدیل شده که به دلیل پیچیدگی روش‌های مقابله با آن، اندیشمندان بسیاری از مراکز علمی و تحقیقاتی، نظامی و امنیتی را به خود مشغول ساخته است.

محمد پور ادامه داد: پژوهش های حاضر با هدف بررسی تهدیدات امنیتی بیوتروریسم و راه‌های مقابله با آن با رویکرد پدافند غیرعامل و با استفاده از روش های مختلف توصیفی،تحلیلی و گردآوری اطلاعات به شیوه کتابخانه‌ای ، اسنادی انجام گرفت و نتایج آن نشان می دهد که بیوتروریسم یک تهدید امنیتی بوده و یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های امنیت ملّی یعنی حفظ جان مردم را نشانه گرفته است.

وی تصریح کرد:پدافند غیرعامل، به‌عنوان مقرون ‌به ‌صرفه‌ترین روش دفاع در مقابل عوامل تهدیدکننده سلامت با بهره‌گیری از فنون و شیوه‌های نوین آشکارسازی، حفاظت و ایمنی، رفع و دفع آلودگی بهترین روش کاهش آسیب‌پذیری در مقابل تهدیدات زیستی بوده و سازمان‌های حفاظتی و امنیتی نیز به‌عنوان چشم تیزبین انقلاب اسلامی، قبل، حین و بعد از حمله بیوتروریستی نقش سازنده و غیر قابل ‌انکاری در کنترل، مهار و مقابله با تهدیدات بیولوژیکی دارد.

در ادامه  جلسه نماینده جانشین قرارگاه زیستی استان از آخرین وضعیت تدوین شناسنامه زیستی، عاقبتی مدیرکل پزشکی قانونی استان از اخرین وضعیت آنفولانزای مرغی و تب کریمه کنگو در استان ، لطفی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان در خصوص اجرای طرح پیشگیری و حفاظتی سد آیت الله بهجت گزارش ارایه کردند و در انتها هر یک اعضا نقطه نظرات خود را بیان نمودند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر