۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۳۵۳۲۸
کارگاه آموزشی بررسی آسیب های اجتماعی در شبکه های مجازی با حضور مدیر کل پداقند غیرعامل استان آذربایجان شرقی و با حضور مشاور استاندار آذربایجان شرقی در حوزه سایبری در مرکز آموزشی ولیعصر (عج) تبریز برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، کارگاه آموزشی بررسی آسیب های اجتماعی در شبکه های مجازی با حضور مدیر کل پداقند غیرعامل استان آذربایجان شرقی و با حضور مشاور استاندار آذربایجان شرقی در حوزه سایبری در مرکز آموزشی ولیعصر (عج) تبریز برگزار شد.

مدیر کل پدافند غیرعامل استان در ایتدای این کارگاه ضمن تسلیت شهادت حضرت علی(ع) و ارتحال ملکوتی امام راحل به اهمیت آسیب های اجتماعی در فضای مجازی اشاره کرد و گفت : یکی از بزرگترین مشکلات فضای مجازی، ناآگاهی از مخاطرات این فضا توسط جوانان می باشد، که تبعات جبران ناپذیری برای افراد و خانواده های آنها در پی دارد. بنابراین جوانان و خانواده ها باید در این زمینه نهایت هوشیاری را به خرج دهند تا از آسیب های روحی و جسمی این فضا در امان بمانند.

علیرضا کریمی با تشریح اصول و اهداف پدافند غیرعامل گفت: وظیفه پدافند غیرعامل در فضای مجازی رصد تهدیدات و تشریح آن در بین آحاد جامعه و آگاهی بخشی در این خصوص است. وی همچنین با اشاره با ظرفیت های بزرگ فضای مجازی گفت: امروزه بهره گیری از فضای مجازی برای توسعه ، پیشرفت و تسهیل زندگی مردم امری اجتناب ناپذیر است اما در عین حال باید آسیب های آن نیز شناسایی شده و راهکارهای مقابله با آن بررسی و کارشناسی گردد.

در ادامه این کارگاه ،دکتر کریم پور استاد دانشگاه تبریز و مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور سایبری، فضای مجازی را جنگ نرم افزاری نامید و گفت : روزانه چهارصد هزار بد افزار شناسایی می شود که نیازمند آموزش و توجه استفاده کنندگان و مسئولین را دربردارد.کریم پور هدف این دوره را کاهش مخاطرات و تهدیدات ناشی از عدم توجه و آگاهی افراد در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دانست. لازم به ذکر است که این کارگاه با حضور بیش از 500 نفر در نمازخانه پادگان آموزشی ولیعصر تبریز برگزارشد.




گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر