۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۳۵۲۷۷
فرمانده سپاه تهران:
سردار یزدی گفت: در عین حال برای برگزاری با امنیت هرچه بهتر مراسم ما از لب مرزهای کشور تمام تدابیر امنیتی را اندیشیده ایم و تا خود حرم دستگاههای اطلاعاتی ، امنیتی، دفاعی ، پدافندی و هوایی آمادگی برخورد با هرگونه ناامنی را دارند.
سردار محمدرضا یزدی درباره مراسم ارتحال امام خمینی (ره) افزود : فردا 14 خرداد دوشنبه مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام (ره) در حرم مطهر امام برگزار خواهد شد که قرارگاه شهید فهمیده از اواخر سال گذشته خودش را مهیای هرچه بهتر و با شکوه تر برگزار شدن این مراسم کرده است.
وی با بیان اینکه در این قرارگاه از 18 کمیته داخلی و 19 دستگاه خارجی و دولتی استفاده شده است ، گفت : همه دوستان با انگیزه برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم پای کار آمدند.
فرمانده قرارگاه شهید فهمیده افزود: ما در این مراسم از 9 استان کشور زائر خواهیم داشت به دلیل ایام ماه مبارک رمضان از سایر استانها متاسفانه نمی توانیم پذیرای زائر باشیم البته خود مردم از برخی استان ها حرکت می کنند تا در این مراسم شرکت کنند اما به واسطه اینکه روزه شان نشکند امسال ما به غیر از این 9 استان از حضور زائران دیگر استان ها در مراسم معذور شدیم.
سردار یزدی گفت: در عین حال برای برگزاری با امنیت هرچه بهتر مراسم ما از لب مرزهای کشور تمام تدابیر امنیتی را اندیشیده ایم و تا خود حرم دستگاههای اطلاعاتی ، امنیتی، دفاعی ، پدافندی و هوایی آمادگی برخورد با هرگونه ناامنی را دارند.
وی افزود : الحمدلله ما امروز می خواهیم به مردم این نوید را بدهیم که اشراف اطلاعاتی همکاران بنده ، نیروی انتظامی، سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات همه دست به دست هم دادند تا امنیت کاملی برای برگزاری مراسم فراهم شود.
فرمانده سپاه تهران بزرگ گفت : ما در عین حال در روز 14 خرداد بعد از ساعت 14 پذیرای میهمانان و زائران در حرم مطهر امام هستیم و قبل از ان امکان پذیرش زائر را نداریم لذا از هموطنان عزیز خواهش می کنم که به نوعی برنامه ریزی کنند که بعد از ساعت 14 وارد حرم مطهر شوند .
وی افزود: برنامه هم ساعت 17 شروع خواهد شد و با سخنرانی مقام معظم رهبری نیز مراسم خاتمه خواهد یافت.
فرمانده قرارگاه شهید فهمیده در ادامه گفت: همچنین در حاشیه مراسم غرفه های فرهنگی پیش بینی شده است که در این غرفه ها بروشورهای فرهنگی و وصیت نامه امام (ره) در بین زائران توزیع می شود تا جوانان ما با افکار، عقاید و آرمان های امام راحل آشنا شوند.
وی افزود : همچنین از بابت افطاری نیز ما پذیرایی کاملی را خواهیم داشت و کسانی که در آن ساعت در حرم مطهر باشند پذیرایی خواهیم کرد.
سردار یزدی گفت: خواهش ما از زائران این است که به توصیه ماموران راهنمایی و رانندگی و انتظامات توجه کاملی داشته باشند چرا که یک بی توجهی کوچک ممکن است باعث ترافیک و مخاطرات امنیتی شود.
فرمانده سپاه تهران بزرگ درباره حضور میهمانان خارجی در این مراسم نیز افزود: ما در این مراسم هم میهمانان خارجی داریم و هم وابستگان دیپلمات ها و سفرای کشورهای اسلامی شرکت خواهند کرد.
وی گفت: تمامی پروازها از فرودگاه مهرآباد و امام از ساعت 16 قطع خواهد شد و هیچ پروازی از ساعت 16 تا 21 انجام نخواهد شد و در واقع در این ساعات فرودگاه مهرآباد امام تعطیل خواهد بود.
فرمانده قرارگاه شهید فهمیده در ادامه افزود: تعداد میهمانها و زائرانی که از استان های دیگر در این مراسم حضور پیدا می کنند 270 هزار نفر است که البته این تعداد علاوه بر زائرانی است که از استان تهران به حرم مطهر مشرف خواهند شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر