۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۳۵۲۵۹
عضو هیئت‌رئیسه مجلس با بیان اینکه با خروج آمریکا از برجام اسکلت و سازه آن فرو ریخته است، گفت: دولت در برجام استراتژی خاصی نداشت.
به گزارش پایداری ملی،اکبر رنجبرزاده عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای‌اسلامی، با بیان اینکه در موضوع برجام نتیجه‌ای حاصل کشورمان نشد، گفت: اگر این پیمان بین‌المللی با ضریب اطمینان بالا منعقد می‌شد، قطعاً امروز با خروج آمریکا از برجام چنین مشکلاتی پیش نمی‌آمد.

وی با تاکید بر اینکه سازه و اسکلت برجام از استحکام لازم برخوردار نبود، افزود: پس از خروج آمریکا از برجام به دلیل اشکالات و ایرادات موجود در این قرارداد، اسکلت و سازه آن فرو ریخت.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با اشاره به اینکه افرادی که پیش از انعقاد این قرارداد اعلام می‌کردند برای رفع مشکلات باید مذاکره کنیم، دریافتند که آمریکا هیچ‌گاه قابل اطمینان نیست و نباید مسائل کشور را به برجام گره زد، اظهار داشت: پیش از انعقاد برجام برخی با پمپاژ یاس و نامیدی تلاش کردند، بگویند تنها راه برون رفت از مشکلات مذاکره با غربی‌ها است؛ امروز آن‌ها هم دریافته‌اند که اشتباه کرده اند.

** با روی کارآمدن ترامپ آمریکا عملا از برجام خارج شد

عضو هیئت‌رئیسه مجلس با بیان اینکه عملاً آمریکایی‌ها با رئیس‌جمهور شدن دونالد ترامپ از برجام خارج شده بودند، عنوان کرد: آمریکایی‌ها پیش از خروج از برجام، بار‌ها با نقض آن عملاٌ در راه اجرای آن سنگ‌اندازی کردند، اما دولت هیچ استراتژی مشخصی در برابر آن نقض عهد‌ها ارائه نکرد تا در نهایت ترامپ فرمان خروج از برجام را صادر کند.

رنجبرزاده با انتقاد از عدم اخذ تضمین کتبی از طرف‌های غربی برای لغو یکطرفه برجام از سوی آنها، گفت: برخی به قدری در انعقاد برجام عجله داشتند که این قرارداد را به‌گونه‌ای منعقد کردند که هیچ نتیجه‌ای برای کشور نداشت.

وی با تاکید بر اینکه در انعقاد برجام در مواردی کوتاه آمدیم و امروز از قبال این اقدام ضرر‌هایی متوجه کشور شده است، اضافه کرد: باید با اتحاد و همدلی از این گردنه سخت عبور کنیم.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با بیان اینکه آمریکا‌یی‌ها پیش و پس از انعقاد برجام ۲ استراتژی، فشار روانی و انجام مذاکره را دنبال می‌کردند، گفت: دولت و تیم مذاکره کننده هسته‌ای نتوانستند از اینگونه استراتژی‌ها استفاده کنند تا در مذاکرات دست‌بالا را داشته باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر