۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۳۵۲۰۴
یک کارشناس در گفتگو با Platts مطرح کرد:
یک کارشناس حوزه انرژی در گفتگو با Platts تحریم نفتی آمریکا علیه ایران را در کاهش میزان فروش نفت موثر دانست. به عقیده این کارشناس، آمریکا قصد دارد با همکاری عربستان، کمبود عرضه ناشی از خروج ایران را جبران کند و به این ترتیب از افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی نیز جلوگیری نماید.

به گزارش پایداری ملی، دکتر سارا وخشوری در مصاحبه‌ای با Platts نکاتی را درخصوص تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران مطرح کرد. این فعال حوزه انرژی معتقد است تحریم های آمریکا می تواند اثرات قابل توجهی بر فروش نفت از سوی ایران داشته باشد. در ادامه به برخی نکات مطرح شده در این مصاحبه اشاره می شود.

آمریکا به دنبال تعامل با عربستان جهت جایگزینی نفت ایران


به گفته وخشوری خریداران نفت ایران تا ۴ نوامبر فرصت دارند تا واردات خود از ايران را كاهش دهند. ‏درصد دقيق مورد نظر برای كاهش واردات نفت از ايران عددی مشخص نيست و بر اساس نيازهای بازار و توانايی توليد كنندگان ديگر برای جايگزينی كاهش صادرات ايران، به صورت مستمر در هر فصل مشخص خواهد شد.


وی افزود ‏برای دولت ‎امريكا نگهداری شرايط بازار برای حفظ قيمت‌های نفت تقريبا ٨٠ دلار در بشكه مهم است. قيمت‌های بالاتر و تأثير آن روی قيمت‌های بنزين مخصوصا در فصل تابستان كه تقاضای بنزين در امريكا بالا می‌رود برای دولت و كنگره بسيار مهم است چون بر رای و تصميمات رای دهندگان تأثير دارد.


وخشوری معتقد است ‏عربستان نقش تعيين كننده‌ای در جايگزينی صادرات نفت ايران دارد. ‎ترامپ در ٢٠ آوريل موضع سختی عليه نظر عربستان برای افزايش قيمت‌های ‎نفت به ١٠٠ دلار در بشكه گرفت. اگر عربستان همكاری نكند و قيمت‌ها افزايش شديد پيدا كند، دولت امريكا شايد اجازه افزايش واردات از ايران را بدهد.‌ ‏تا كنون ‎عربستان اعلام كرده كه برای تنظيم و تثبيت شرايط بازار بعد از ‎تحريم‌های ايران همكاری خواهد كرد.


وی همچنین گفت ‏اگر ‎امريكا ‎ميعانات گازی را هم جزو تحريم‌های نفتی قرار دهد، ميزان واردات كره جنوبی و ژاپن از ايران كاهش شديد پيدا خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر